Luc,
Die 6% BTW-regeling geldt als de loodgieter het materiaal levert EN plaatst (het gaat dan om een levering van een dienst). Als de loodgieter enkel levert, dan betaal je 21 % BTW (dan gaat het om levering van goederen). In zijn tussentijdse facturen factureerde hij reeds twee keer aan 6%, wat volgens mij dan gaat om een intentie tot plaatsing !dat deze dus vervat zat in de oorspronkelijke offerte), zoals ook mondeling overeen gekomen, namelijk dat hij zou plaatsen. Als hij geen intentie had tot plaatsen (en dus enkel leveren) had hij al van bij het begin 21% BTW aangerekend moeten hebben. Hij weet dat ook, want hij wil ons nu het sanitair aan 21% BTW aanrekenen.
De offerte vermeldt enkel 'sanitair Facq'. Omwille van persoonlijke problemen met hem, hij is ook onze toekomstige buurman en hij pikt het niet dat ik hem, eerst na mondeling te proberen, hem ook schriftelijk aansprak op de planning van de vloerverwarming maanden geleden, is hij nu op zoek naar alle mogelijke gaten in zijn overeenkomst om ons stokken in de wielen te steken. Hij heeft dat ook al aan verschillende mensen verklaard. Ook dat hij de planning opzettelijk in de war stuurt.
Ik zal inderdaad nog bijkomende argumenten zoeken om zijn mondelinge overeenkomst te bewijzen.
Toch bedankt voor je inbreng

Mijn reacties zijn zeker niet slecht bedoeld

Het is wel zeer frustrerend te merken dat aannemers hun offertes zou kunnen opstellen dat je achteraf met de gebakken peren zit. Het is ook zeer frustrerend dat ik vooraf van alle aannemers de offertes heb uitgevlooid en er geen problemen mee had... behalve met die van de buurman. Die nam ik vooraf niet onder de loupe 'omdat het zo een vriendelijke man is'.
Groeten, Tine