#2 , 28 jul 2011 10:23
Welk plan zorgde ervoor dat u een bouwvergunning werd toegekend, en werd aldus goedgekeurd?
Hebt u aan dit plan nadien op eigen houtje wijzigingen aangebracht?
Mijn inziens blijft een architect verantwoordelijk voor het door hem getekende plan.
Indien iemand daar wijzigingen op aanbracht, of de bouwwerken niet werden uitgevoerd zoals voorgeschreven, dan is de vraag in hoeverre deze verantwoordelijkheid nog kan opgaan.
Had u architect toezicht op de werken?
Werd hij gekend in de wijzigingen?
Werden de wijzigingen aangebracht voor of na het uitreiken van uw bouwvergunning?
Zorgde het bijtekenen van een folie door X voor een besparing op de rest van de putwerken?
Werd u op de hoogte gebracht van de nadelen van het ontbreken van de folie wanneer u deze schrapte?
Als leek, lijkt het me dat de antwoorden op deze vragen moeilijk zullen te staven zijn.
Wellicht zal dit leiden tot een oordeel van gedeelde verantwoordelijkheid, waar zowel u, als X zich mogelijk schuldig maakten aan het afwijken van de bouwvergunning.
Waar zelfs de architect zich op kan beroepen om een klacht te stellen...
Ik vrees dat er heel wat water door je kelder zal stromen alvorens men hierover tot een vonnis zal komen.
Wellicht is het net iets voordeliger, zowel qua tijd als geldelijk, om tot een minnelijke schikking te komen met X ....?