deadline overschreden ivm voltrekken van werken

lvdb
Topic Starter

deadline overschreden ivm voltrekken van werken

#1 , 17 mei 2011 20:55

Dag iedereen,

Ik vroeg mij af hoe ik mijn probleem best kan oplossen. 18 februari werd mijn woning voorlopig opgeleverd, bij deze voorlopige oplevering werden nog 9 opmerkingen schriftelijk vastgelegd en door de aannemer schriftelijk beloofd om voor 18 maart in orde te stellen. Tot op heden werden er slecht 7 van de 9 opmerkingen in orde gebracht. Wanneer ik hun over de 2 andere grote opmerking ivm met ramen telefonisch of via mail contacteer word ik steeds afgescheept met het excuus, het is besteld, we moeten wachten. Hoewel ik sterk vermoed dat er niets besteld is omdat dit hun geld kost. Ik vraag me af wat de beste/effectiefste weg ik nu moet opgaan. Een aangetekende brief waarin ik eis dat het in orde wordt gebracht?? Kan ik een schadevergoeding van hun eisen voor het wachten ??

Ik hoor graag jullie mening

Bedankt ! Lies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2011 10:36

De aannemer hangt ook af van zijn onderaannemers. Als er al 7 van de 9 problmeen zijn opgelost, betekend dit toch dat hij zijn best heeft gedaan. Aan de ramen mag hij zelf niet werken, omdat ze blijkbaar door iemand anders zijn geplaatst.
Stuur hem gewoon een AS en stel een nieuwe einddatum voor. Het zal afhangen van het probleem zelf of je al of niet een schadevergoeding zal kunnen eisen. Voor een stroefwerkende klink zal je bvb niets kunnen eisen, maar wel als het raam bvb nog geen glas heeft.

Reclame

Terug naar “Aanneming”