Goede middag,
Ik ga proberen mijn verhaal te doen, wat niet makkelijk is.
Ik had een aannemer nodig om mijn badkamer te verbouwen, eigenlijk helemaal maken want er was niets. Naar veel zoekwerk heb ik toch een 'klusjesman' gevonden dat vlug vrij was en binnen mijn budget was.
Omdat ik altijd zo wantrouwig ben geweest, heb ik zelf een onderling contract gemaakt, wat er allemaal moest gebeuren en binnen welk termijn, de prijs, het voorschot dat moest gegeven worden en dat de werken in goede staat worden uitgevoerd. Dit document werd door beide partijen ondertekent.
De dagen en de weken verlopen, hij was heel traag en ik had echt geen zicht wanneer hij kwam of niet kwam, aangezien ik hem een sleutel heb gegeven, de werken gingen heel traag vooruit. Ik merkte meer en meer dat hij nog trager werd en dat hij niet veel kwam opdagen. Door ziekte was hij dan ook veel afwezig; tot op het moment dat hij na 3 weken ziekte een volgende schijf betaald wou krijgen. Aangezien hij ziek was en heel traag, heb ik dit geweigerd (had geen enkele zekerheid dat hij de werken zou uitvoeren).
Bovendien was mijn voorschot bijna 1/3 van het totaal bedrag en de werken waren ver van 1/3 gedaan. Toen is hij aan huis gekomen met een loodgieter, wie ik uiteraard nog eens apart zou moeten betalen hebben ondanks we een forfaitaire prijs waren overeengekomen. Toen heb ik hem ook duidelijk gemaakt dat ik niet akkoord was hiermee. Hij begon heel arrogant en grof te worden en heb ik besloten om niet meer met hem samen te werken, toen ik hem deze sms gestuurd had, heb ik hem weken niet meer gehoord, tot hij plots een afspraak wou om zijn materiaal te komen halen.. na een paar afspraken (dat hij steeds annuleerde) was hij groffer en groffer, begon hij te dreigen ed; ik heb al die sms'jes gehouden (is dat een juridische bewijs?). Toen dreigde hij dat hij nog een betaling wou, wat ik natuurlijk heb geweigerd. Bovendien zijn de werken heel slecht uitgevoerd en moet alles herbegonnen worden (heb ik allemaal foto's van getrokken)
Vandaag heb ik hem nogmaals een sms gestuurd om zijn materiaal te komen halen, dat staat serieus in mijn weg en na heel wat ge'sms en gedreig, stuurt hij dat hij woensdagnamiddag komt (terwijl hij weet dat ik werk) met de politie en dan zegt hij dat hij de betaling van zijn offertes nog niet heeft gekregen (zijn offertes dat hij gemaakt had voor andere werken maar tegen mij had hij gezegd (per telefoon) dat ik dat niet moest betalen)…
Wat kan ik doen? Ik hoop dat mij hier iemand kan helpen want heel dat verhaal gaat me nog ziek maken...
In het begin vond ik hem zo'n sympathieke, maar hoe slecht en gefrustreerd mensen kunnen worden, daar verschiet ik wel van :s
Groetjes