De werken werden in stukjes en beetjes uitgevoerd (halve dagen). Elke keer werd aan het stuk 'in offerte' en het stuk 'in regie' gewerkt.
Ikzelf heb goed bijgehouden hoeveel werkuur er 'in regie' werd gewerkt (iemand had mij hiervoor gewaarschuwd). Onlangs kregen wij de factuur, en het stuk in regie was veel hoger dan verwacht. Ik heb aangetekend geschreven om de factuur te protesteren.
VRAAG: wat kan ik hardmaken? wat kan ik verdedigen?
* MATERIAAL meerwerk: hiervoor rekent de aannemer 400 Euro aan. Hij weigert dit te detailleren/opsplitsen. Ikzelf ben naar een doe-het-zelf zaak gegaan, en kom op 150 Euro.
-> Wat kan ik hier doen? Kan hij zomaar vragen wat hij wilt?
* UREN meerwerk: ik kwam uit op 5.5 werkuur (2man). Hij rekent echter echter 12 uur aan:8 werkuur +'2 x transportkosten x 2 uur', 2 uur opmeten, en 2 uur materiaal zoeken. Deze laatste twee posten heeft hij zelfs 'niet aangerekend' argumenteerd hij.
-> kan hij zomaar '2 uur materiaal zoeken en ophalen' aanrekenen? Hij is hiervoor nooit bij ons geweest? Zo is het makkelijk natuurlijk om een factuur omhoog te krijgen!
-> 2x2 uur vervoer. Dit is ook teveel in mijn ogen. Ze hebben elke keer aan stuk 'in offerte' gewerkt. 1x transporkosten x 2 uur vind ik meer als voldoende?!
Bedankt voor de interesse
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)