besten,
bij onze bouw was er een probleem met de doorvoeren in de kelder. Deze waren te klein (200 mm ipv 250 mm). hoewel dit duidelijk telefonisch en emailsgewijs aan de betrokken onderaannemer was gemeld. Onze afvoerbuis ging er dus niet door.
Na enig gebel naar de betrokken aannemer kwam hij het oplossen. Dit alles binnen de 2 dagen nadat ik het gemeld heb. Ondanks de fout dus een vlotte oplossing die is gebeurd zonder morren en tegenwerking van de onderaannemer. Op dat vlak ben ik dus al heel tevreden (de rest van hun werk was trouwens ook meer dan behoorlijk).
Het probleem is nu dat de plaatser van de buizen langer heeft moeten werken en dat hij nog eens moest terugkomen terwijl dit niet voorzien was. Dit bracht natuurlijk de nodige meerkosten met zich mee.
Ik heb nu via mail aan de onderaannemer van de kelder, gevraagd of hij wilt tussenkomen in deze bijkomende kosten. 't is al een week of twee geleden dat de mail werd verstuurd en het blijft akelig stil van de kant van de onderaannemer.
Nu wou ik vragen wat mijn rechten zijn om deze bijkomende kosten te verhalen op hem. Welke zijn de mogelijke acties die ik zou kunnen nemen, indien hij weigert de kosten op zich te nemen?