Hallo Iedereen,
Begin mei 2010 is onze keuken geplaatst door een grote keukeninstallateur. Tijdens de 2e dag van plaatsing heb ik de werkmannen erop gewezen dat er een serieus ondiepe krassen zitten in het arduinen blad. Volgens hun was dat geen enkel probleem en kon dat er met speciaal produkt en polieren behandeld worden.
Geen probleem voor ons, we hielden 10% in van het totaal bedrag, totdat het was opgelost. We weten dat arduin een gevoelige steensoort is (vlekken, gevoelig voor krassen), maar iedereen krijgt graag waar voor zijn geld en een hoop krassen (ondiep) tijdens de installatie horen daar niet echt bij.
Uiteindelijk is keukenleverancier nog 3 keren langsgeweest totdat de steenkapper zelf is langsgekomen. Hij constateerde dat er teveel krassen zatten op het blad om ter plaatse te behandelen. De steenkapper ging dit terug doorgeven aan de keukenleverancier.
Vandaag (8/06/2010) is de grote baas langsgekomen om zelf de situatie te bekijken. Uiteindelijk vond hij ons muggezifters en onredelijke mensen. Hij wilde tevens niet meer geven dan 60€ schadevergoeding, 'omdat arduin nu éénmaal poreus materiaal is en gevoelig is voor beschadigingen'. Ook lachte hij ons vierkantig uit toen we hem erop wezen dat er nog 10% moest betaald worden en we wilden onderhandelen over een schadevergoeding. Ook het terug afnemen van het blad en herpolieren was voor hem geen optie. Volgens de baas deed hij zich daar de moeite niet voor omdat er na 14d toch opnieuw krassen inzatten.
Hij zei ook dat het geen zin had om dit voor de rechtbank te trekken, aangezien de krassen niet zo diep waren.
Kunnen wij hier iets tegen doen? Al is het maar om de arrogantie van die persoon te counteren. We hebben een contractuele rechtsbijstand en dit soort zaken zit erin. Moeten wij hun een aangetekende zending sturen met daarin de contestering van de nog openstaande factuur wegens 'onbereidwilligheid op een redelijke oplossing"?