geurhinder na dakwerken

paesmansd
Topic Starter

geurhinder na dakwerken

#1 , 19 feb 2010 23:14

hallo,

er zijn bij ons een nieuwe isolatie en roofinglaag aangebracht op onze bestaande roofing en sinds deze dakwerken hebben we een aanhoudende geurhinder op één van de slaapkamers. De geur is volgens ons het gevolg van de teer gebruikt aan de opkanten (die grenst aan deze kamer). De aannemer ontkent evenwel en wil niets doen. Er is nog een openstaande factuur die ik niet wens te betalen, waarvoor ik nu ook nalatigheids intresten krijg aangerekend. Ik heb enkel via mail en telefoon dit probleem aangekaart, nog niet via aangetekende brief.

Mijn vraag is of men dit kan bewijzen (via aanstelling expert) en het zin heeft om eventueel een juridisch geschil te starten. Ik heb gelukkig nog een foto van de originele staat, waarin men kan zien dat er voeggaten zijn op de plaats waar nu de opkant gevestigd is (en waarlangs vermoedelijk die teer zal ingesijpeld zijn ...). Een andere vraag is of ik de laatste factuur moet betalen, en het geschil achteraf regelen?

misschien nog bij vermelden dat andere reden voor niet betalen insijpelend vocht was na het plaatsten van een lichtstraat. Dit is evenwel ondertussen opgelost (2 weken geleden)

grtz

D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 feb 2010 10:29

U stelt hem asap in kennis van alle gebreken met een aangetekend schrijven & een gewone brief.
Hierin verhaalt u al de stappen die u hebt gezet en die hij heeft gedaan- ook de letterlijke teksten van de emails opnemen en zoveel mogelijk de telefonische gesprekken.

U wijst hem op het ongemak en dat de werken niet zijn uitgevoerd als een goed huisvader.( volgens de regels van de kunst).
U wijst hem op de lek ... en het feit dat hij dat in orde heeft gebracht.
Op de geurhinder en dat hij dat niet in orde brengt.

U stelt dat u de laatste factuur niet betaald/ gedeeltelijk betaald - alnaargelang de grote tot probleem is opgelost.
(tenslotte heeft hij de lek wel al opgelost).
U kan uw familiale polis of een andere waar rechtsbijstand inzit aanspreken om ook een expert aan te duiden die samen met zijn expert of met partijen de zaak minnelijk kan regelen.
Opgelet ( contractuele overeenkomsten zijn dikwijls uitgesloten)- bij ons extra ingezet - maar zeker proberen...

vhecket

#3 , 25 nov 2010 10:57

Dag D,

Ik kamp met hetzelfde probleem.. Ik vroeg me af als jullie hiervoor een oplossing hebben gevonden? Ik bedoel geen juridische regeling, maar een oplossing voor het geurprobleem. Indien wel zou ik die heel graag van jou vernemen, want die geur is echt niet te harden en is in ons geval in de leefruimte..

Dank u wel !
Thomas

Reclame

Terug naar “Aanneming”