dakwerker stelt telkens uit en wordt nu langdurig ziek...

valkenier
Topic Starter

dakwerker stelt telkens uit en wordt nu langdurig ziek...

#1 , 13 okt 2009 20:34

Beste,

Begin mei dit jaar heb ik een offerte ondertekent voor dakreparaties(prijs 3150 euro). Bij de offerte waren er geen betalingsvoorwaarde. De uitvoering werd mondeling besproken.De werken waren zowel in de ogen van de dakwerker al die van mij dringend en zeker naar de winter toe, kapotte dakgoten, schoorsteen die op omvallen staat, etc... De afspraak was dat de dakwerker de werken ging uitvoeren voor dat mijn vensters stonden, nl in juli. Nu de vensters werden in september geplaatst...maar had de dakwerker al telefonisch al bijna elke week telefonisch aangemaande de werken te starten in de maand juli...maar die kon niet zeggen wanneer hij kon komen. In de maand augustus zegt hij dat hij in het ziekenhuis ligt en een zware rugoperatie heeft moeten ondergaan en dat hij niet voor de maand december de werken kan starten. Ik heb nu een aangetekende brief gestuurd gehad met een deadline erin vermeldt en als hij niet reageert voor 8 september zichzelf in gebreke stelt en een andere dakwerker werd gezocht.
Hij reageerde met een brief onaangetekend binnen de gestelde termijn, waarin stond dat de mankementen die tot verdere schade konden leiden allemaal dreigementen waren en dat de hij door overmacht, nl zijn ziekte hier niets kon aan doen...en we moesten wachten, minstens tot december. Hij vermelde uitdrukkelijk dat wanneer ik iemand anders zocht hij 30 procent schadevergoeding eist...Mijn vraag is kan dit zomaar en is er een maximum duur van ziekte, waardoor de ontbinding na x aantal tijd automatisch vervalt? Deze werken zijn echt dringend, ik kan het me niet permitteren dat mijn nieuwe rolluikkasten nat worden van insijpelend water door kapotte goten etc... Hij kan dit nl blijven rekken, want hij zegt telefonisch dat het in december niet zeker is dat hij de daken op kan... BY THE WAY, deze man werkt alleen beweert hij althans...

hopend op een duidelijk antwoord,

Andy

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding