Onlangs heb ik elektriciteitswerken laten uitvoeren waar ik op zen zachtst gezegd niet tevreden over ben. De bedoeling was om het elektriciteitsnetwerk te actualiseren zodat deze conform is en gekeurd kan worden. In de offerte zijn we overeengekomen om opbouw te voorzien rekening houdend om zo weinig mogelijk schade te maken en proper te werken.
De werken zijn afgerond en de installatie is gekeurd door een extern organisme maar er is in het pand heel veel schade toegebracht. De kosten om deze schade te herstellen gaan zéér hoog oplopen en van opbouw is er niet echt sprake. Het is eerder inbouw die op een slordige en onlogische wijze uitgevoerd is geweest, vandaar de enorme schade tot gevolg.
Inmiddels heb ik de slotfactr mogen ontvangen met een betalingstermijn van 9 dagen. Als ik me niet vergis is in Europa 30dagenfactrdatum de standaard betalingsconditie die in het algemeen gehanteerd wordt. Zowel op de offerte als de factr en op hun internetsite zijn geen algemene verkoopsvoorwaarden zichtbaar. Ze hebben zelfs de moeite niet gedaan om het puin mee te nemen wat als ik me niet vergis wettelijk verplicht is.
Welke acties kan ik ondernemen binnen het wettelijk kader? Is het mogelijk om na overleg met de aannemer een hoge korting te eisen nav de toegebrachte schade aan het pand? De aannemer is ook nog in het bezit van mijn sleutels. Is hij verplicht om na een ontmoeting deze aan mij terug te bezorgen zonder dat ik de slotfactr betaald heb?
Alvast bedankt beste forumleden voor jullie advies.