Aannemer reageert niet.
Geplaatst: 15 feb 2024 21:03
Beste forumleden,
September 2023 werden er offertes ondertekend voor een renovatieproject.
Er werd mondeling afgesproken dat de werken zouden starten tussen 1 januari 2024 - 1 maart 2024 zodat deze op tijd zouden klaar zijn zodat een andere aannemer een keuken kan installeren.
Contacten met de aannemer liepen in het begin van een leien dakje, alle communicatie verliep perfect, belde ons meteen terug met alle nodige info, antwoordde meteen op vragen, alles leek top.
Maar sinds het ondertekenen van de offertes lijkt de aannemer zo goed als onbereikbaar te zijn geworden, op de talloze telefoontjes die we pleegden werd er 1 sms gestuurd op 19 december door de aannemer waarop hij vroeg of de werken zouden starten in maart. Hij zou ons nog contacteren, zat in het buitenland met slecht bereik.
Sinds 04 januari 2024 talloze pogingen ondernomen de aannemer terug te kunnen bereiken, tevergeefs.
De keukeninstallateur liet reeds weten dat hij enkel kan beginnen als de voorbereidende werken klaar zijn, ook een andere aannemer die een raam komt plaatsen dient te wachten tot de voorbereidende werken klaar zijn.De keuken had reeds in productie moeten zijn maar tot op heden kon dit nog niet, de opleveringsdatum komt in het gedrang en zal waarschijnlijk niet gehaald worden.
Ondertussen is ons wel duidelijk dat er met deze man in zee gaan een vergissing bleek en willen we graag het contract verbreken.
Er is een opname die gebeurde met medeweten van de aannemer, gsm op tafel, opname lopende, waarin de aannemer min of meer de startdata overliep (ten laatste starten 1ste week maart) samen met de uit te voeren werken.
We verwachten niet dat de aannemer de eerste week van maart plots voor de deur zal staan. Het werd voordien besproken dat we namelijk niet in de woning kunnen verblijven en we hiervoor een oplossing diende te zoeken om elders te logeren. Ook dienen al onze meubelstukken weggehaald te worden, iets wat niet op 1 2 3 kan. Dit kan pas vanaf geregeld worden wanneer hij zou bevestigen de werken te starten, en met de eerste week van maart in aantocht onmogelijk om dit alles te regelen.
Is er iemand die me een advies kan geven wat ik eventueel in een AS kan plaatsen om ons te contacteren?
Eventueel hoe te formuleren om zonder verbrekingsvergoeding de getekende offertes te annuleren?
Welk zouden aanneembare argumentatie kunnen zijn om te kunnen opzeggen zonder kosten?
Dank bij voorbaat,
September 2023 werden er offertes ondertekend voor een renovatieproject.
Er werd mondeling afgesproken dat de werken zouden starten tussen 1 januari 2024 - 1 maart 2024 zodat deze op tijd zouden klaar zijn zodat een andere aannemer een keuken kan installeren.
Contacten met de aannemer liepen in het begin van een leien dakje, alle communicatie verliep perfect, belde ons meteen terug met alle nodige info, antwoordde meteen op vragen, alles leek top.
Maar sinds het ondertekenen van de offertes lijkt de aannemer zo goed als onbereikbaar te zijn geworden, op de talloze telefoontjes die we pleegden werd er 1 sms gestuurd op 19 december door de aannemer waarop hij vroeg of de werken zouden starten in maart. Hij zou ons nog contacteren, zat in het buitenland met slecht bereik.
Sinds 04 januari 2024 talloze pogingen ondernomen de aannemer terug te kunnen bereiken, tevergeefs.
De keukeninstallateur liet reeds weten dat hij enkel kan beginnen als de voorbereidende werken klaar zijn, ook een andere aannemer die een raam komt plaatsen dient te wachten tot de voorbereidende werken klaar zijn.De keuken had reeds in productie moeten zijn maar tot op heden kon dit nog niet, de opleveringsdatum komt in het gedrang en zal waarschijnlijk niet gehaald worden.
Ondertussen is ons wel duidelijk dat er met deze man in zee gaan een vergissing bleek en willen we graag het contract verbreken.
Er is een opname die gebeurde met medeweten van de aannemer, gsm op tafel, opname lopende, waarin de aannemer min of meer de startdata overliep (ten laatste starten 1ste week maart) samen met de uit te voeren werken.
We verwachten niet dat de aannemer de eerste week van maart plots voor de deur zal staan. Het werd voordien besproken dat we namelijk niet in de woning kunnen verblijven en we hiervoor een oplossing diende te zoeken om elders te logeren. Ook dienen al onze meubelstukken weggehaald te worden, iets wat niet op 1 2 3 kan. Dit kan pas vanaf geregeld worden wanneer hij zou bevestigen de werken te starten, en met de eerste week van maart in aantocht onmogelijk om dit alles te regelen.
Is er iemand die me een advies kan geven wat ik eventueel in een AS kan plaatsen om ons te contacteren?
Eventueel hoe te formuleren om zonder verbrekingsvergoeding de getekende offertes te annuleren?
Welk zouden aanneembare argumentatie kunnen zijn om te kunnen opzeggen zonder kosten?
Dank bij voorbaat,