Wij zijn momenteel aan het renoveren.
We hebben beroep gedaan op een projectcoördinator die alle opvolging van de werf doet. Ook de offertes werden op voorhand en zonder de algemene voorwaarden van elke aannemer bij deze persoon getekend.
De avond voor de dakwerkers gingen starten kregen we een mail dat er ook een koepel zal worden voorzien ( reeds aangekocht) en dat als we niet akkoord gingen met de koepel dat we maar een andere dakwerker moesten zoeken voor de hele renovatie van het dak gedeelte.
We zaten op dat moment zonder dak in de achterbouw en het was in het voorjaar van 2023 vlak na de stormdagen.
We hebben niet bevestigend geantwoord maar gewoon gevraagd hoe groot die koepel dan was. Kon hij geen antwoord op geven op dat moment.
We kregen nu de factuur waarin de originele offerte staat + € 1500 voor de koepel excl btw. En nog een paar extra kosten die ze erbij hebben gehaald.
We hebben binnen de 8 dagen de factuur betwist en het deel waar we wel mee akkoord gingen ( originele offerte) al betaald. De prijs van de originele offerte is bijna verdubbeld door de koepel en allerlei zogenaamde extra's!
Projectcoördinator werd erbij gehaald en die liet het door ons getekende exemplaar zien. Hij had er in stylo zelf de koepel bijgezet met de prijs van € 1500 en die versie doorgestuurd naar de aannemer/dakwerker.
Volgens mij is dit toch schriftvervalsing?
We willen uiteraard betalen voor die koepel vermits deze dan uiteindelijk werd geplaatst etc. Maar geen € 1500.
Koepel + materialen kost +- 900.
We vroegen aan de dakwerker om de aankoopfacturen of de prijs van de koepel+ materialen door te sturen om toch iets overeen te komen maar deze weigert.
Wat kunnen we doen? Wat zijn onze rechten? Op de website van de projectcoördinator staat dat hij nergens voor aansprakelijk is en enkel advies geeft...