Barsten in een vijver

ova103
Topic Starter

Barsten in een vijver

#1 , 09 jun 2009 21:19

Hallo,

5 jaar geleden heb ik door een tuinaannemer een vijver laten leggen. Het is een betonnen kuip van 8m x 4m met een natuurlijke filter.

Vlak na de aanleg bleek de vijver al eens te lekken, we hebben toen al het water toen uitgepompt en de aannemer heeft de lek herstelt.

Nu lekt het weer. Er zijn een paar barstjes gevonden die hersteld zijn. Maar dit is niet voldoende want het water blijft regelmatig zakken.

Er gaan dus kosten zijn, en die zijn niet min. Afhankelijk van wat we doen (wat oplapwerk of een laag polyster) varieert dit van €1.000 tot €6.000.

Nu vroeg ik me af of er geen 10-jarige garantie is op een constructie, net zoals bij een huis. De aannemer beweert van niet en zegt zelfs dat er geen garantie kan gegeven worden op vorstbeschadiging. Werd bevestigd door mijn tuinarchitect. Volgens mij is hij wel degelijk ergens verantwoordelijk voor.

Wat is uw mening? Wat raadt u mij aan?

Alvast bedankt

Olivier

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding