Installatie condensatieketel blijft uit
Geplaatst: 23 mar 2023 21:58
Op 13/01 heb ik een pro forma ontvangen ten bedrage van 19635,44€ voor de installatie van zonnepanelen, een batterij en een condensatieketel.
De volledige installatie van de zonnepanelen is reeds gebeurd en ook gekeurd. Zelf heb ik ook reeds een bedrag van meer dan 17000€ betaald. Een klein deel heb ik nog niet betaald en wil ik pas betalen wanneer alles achter de rug is.
Ondertussen heb ik meerdere keren telefonisch contact gehad met de desbetreffende firma en gevraagd hoe het met die ketel zit. Iedere keer krijg ik te horen dat dit geregeld wordt door de collega's van het sanitair en dat die me zullen terugbellen.
Uiteindelijk heb ik 1 telefoontje mogen ontvangen van een externe firma om een datum te bespreken om te komen kijken en meten waar de ketel moet komen. Dit was voor mij echter niet mogelijk wegens een ziekenhuisafspraak. Sindsdien niks meer.
Wel heb ik reeds 2 aanmaningen, 1 telefonisch en 1 per mail, gehad om mijn openstaand saldo te voldoen, waarop ik netjes iedere keer uitgelegd heb waarom dit saldo nog open staat.
Beide keren komt de persoon aan de andere kant uit de lucht vallen en zijn ze verbaasd dat ik ook een condensatieketel besteld heb.
Nu zit ik te denken om een ingebrekestelling op te maken met 2 opties:
1) We laten het bij de installatie van de zonnepanelen, laten de condensatieketel vallen en zij storten mijn reeds betaald bedrag van de ketel terug.
2) Ik geef hen een bepaalde termijn waarin ze mij een concrete datum moeten voorstellen wanneer die ketel geplaatst wordt. Zo niet beroep ik mij op hun algemene voorwaarden en zet eventueel verdere stappen.
Ik twijfel echter of ik in een gebrekestelling optie 1 kan vragen. Ik wil namelijk geen contractbreuk in mijn schoenen geschoven krijgen.
Wat doe ik het best?
De volledige installatie van de zonnepanelen is reeds gebeurd en ook gekeurd. Zelf heb ik ook reeds een bedrag van meer dan 17000€ betaald. Een klein deel heb ik nog niet betaald en wil ik pas betalen wanneer alles achter de rug is.
Ondertussen heb ik meerdere keren telefonisch contact gehad met de desbetreffende firma en gevraagd hoe het met die ketel zit. Iedere keer krijg ik te horen dat dit geregeld wordt door de collega's van het sanitair en dat die me zullen terugbellen.
Uiteindelijk heb ik 1 telefoontje mogen ontvangen van een externe firma om een datum te bespreken om te komen kijken en meten waar de ketel moet komen. Dit was voor mij echter niet mogelijk wegens een ziekenhuisafspraak. Sindsdien niks meer.
Wel heb ik reeds 2 aanmaningen, 1 telefonisch en 1 per mail, gehad om mijn openstaand saldo te voldoen, waarop ik netjes iedere keer uitgelegd heb waarom dit saldo nog open staat.
Beide keren komt de persoon aan de andere kant uit de lucht vallen en zijn ze verbaasd dat ik ook een condensatieketel besteld heb.
Nu zit ik te denken om een ingebrekestelling op te maken met 2 opties:
1) We laten het bij de installatie van de zonnepanelen, laten de condensatieketel vallen en zij storten mijn reeds betaald bedrag van de ketel terug.
2) Ik geef hen een bepaalde termijn waarin ze mij een concrete datum moeten voorstellen wanneer die ketel geplaatst wordt. Zo niet beroep ik mij op hun algemene voorwaarden en zet eventueel verdere stappen.
Ik twijfel echter of ik in een gebrekestelling optie 1 kan vragen. Ik wil namelijk geen contractbreuk in mijn schoenen geschoven krijgen.
Wat doe ik het best?