Hoi,
Heb vorige maand een achterliggende garage (garage 1) gekocht welke bereikbaar is via een servitude weg.
Deze is gebouwd tegen een andere garage (garage 2), de muur tussen beiden is een gemene muur, hiervoor is een plan opgesteld door een landmeter + geregistreerd. Zover zo goed.
Volgens het plan van de landmeter staan alle overige muren (betonpalen + betonplaten) van mijn garage op mijn perceel, het zijn dus geen gemene muren.
Ik merkte wel op dat er aan 1 zijde een hok tegenaan gebouwd is op het naastliggende perceel!? maar hiervan is nergens in de koopakte of begeleidend dossier iets te vinden, ook niet op het plan van de landmeter.
Vrijdag was ik ter plaatse met de architect om te bespreken hoe ik die garage terug kan opbouwen (wegens in slechte staat), de eigenaars van het perceel waarop het "hok" staat knoopten een gesprekje aan en vertelden nogal dwingend dat de muur van mijn garage langs hun zijde van HEN was (hun palen + platen). Dus van afbreken was geen sprake want dan zou hun hok invallen!!!
De soort en afmetingen van palen en platen zijn voor alle wanden van mijn garage gelijk, en laten dus zeer sterk vermoeden dat die allemaal gelijktijdig geplaatst zijn.
Volgens de architect en mijzelf hebben zij evenwel zonder toestemming hun hok tegen mijn scheidingsmuur gezet en liegen ze.
Achteraf bleek dat die buren in picket lagen met de vorige eigenaar over de verkoop van die garage aan hen... en dat dit niet doorging, met de nodige situaties tot gevolg.
Iemand enige raad???
[/img]