We hebben een nieuwbouw overgekocht die een eerste oplevering heeft gehad (met blanco punten) en waarvan wij binnenkort de 2de oplevering moeten doen.
Het is ons opgevallen dat wij ons bad niet gevuld krijgen met warm water. De aannemer heeft dit nu na de eerste oplevering en na onze klacht berekend en is tot de vaststelling gekomen dat de warmtepomp te klein is om ons bad (groter dan gemiddeld) te vullen met warm water. De warmtepomp werkt wel, hij is gewoon ondergedimensioneerd. De warmtepomp en het bad zijn geplaatst zoals op de offerte. Hierin is achteraf niets gewijzigd.
De oplossing van de aannemer is om een elektrische boiler bij te plaatsen en dat wij uiteraard alle kosten hiervan dragen.
De aannemer is zeker meedekend naar andere oplossingen, maar ongeacht de oplossing is de volledig kost voor ons.
Ik vroeg mij simpel weg af of dit inderdaad de normale manier van werken is?
Wij zijn van mening dat de bereking voor de plaatsing had moeten gebeuren en dat zij alvast de nodige kennis en ervaring in huis hebben om dit resultaat te voorspellen. Aangezien wij het huis ook zelf niet gebouwd hebben, lijkt dit voor ons al meer op een verborgen gebrek. Of zijn wij hier compleet onredelijk in?