Geschil aannemer tegen verzekering/klant
Geplaatst: 16 feb 2021 23:13
Beste,
Ik heb een kleine en een betrouwbare aannemersbedrijf voornamelijk in dakwerken.
Wij hebben 6 maanden geleden een nieuwe onderdak gestoken en de oude pannen er terug opgezet.
Nu is deze gaan lekken, wat ons nog nooit is voortgekomen tot nu toe.
Nu heeft de klant een expert ingeschakeld, en heeft de oorzaak gevonden het zou gaan om een dichting bij 3 van de 4 Veluxen die wij vergeten zijn te steken. En hierdoor was er een lek. Maar voordat de klant een expert via de verzekering inschakelde heb ik vriendelijk een datum doorgeven dat wij gingen langskomen om de oorzaak te bekijken en op te lossen vanwege onze 10j aansprakelijkheid als aannemer maar hierop heeft de klant niet geantwoord.
Deze heeft vervolgens een nieuwe aannemer aangesteld voor deze werken te fiksen en heeft hier teveel voor aangerekend waardoor de verzekering mij nu facturen stuurt tot betaling naar hen toe, want zij hebben de andere aannemer betaalt voor de andere herstellingswerken.
Maar dien ik dit nu te betalen? Want aangezien dat het 6 maand is geleden dien ik/werknemers deze toch te herstellen aangezien mijn aansprakelijkheid, ik vind het ook niet eerlijk dat de klant dit achter mijn rug doet omdat ik dit zelf graag had uitgevoerd vanwege klant tevredenheid en de kosten mocht ik het zelf maken.
Wat zijn mijn opties? Ik las ergens dat ik wettelijk gezien eerst de herstelling zelf had mogen uitvoeren? Bedankt!
Ik heb een kleine en een betrouwbare aannemersbedrijf voornamelijk in dakwerken.
Wij hebben 6 maanden geleden een nieuwe onderdak gestoken en de oude pannen er terug opgezet.
Nu is deze gaan lekken, wat ons nog nooit is voortgekomen tot nu toe.
Nu heeft de klant een expert ingeschakeld, en heeft de oorzaak gevonden het zou gaan om een dichting bij 3 van de 4 Veluxen die wij vergeten zijn te steken. En hierdoor was er een lek. Maar voordat de klant een expert via de verzekering inschakelde heb ik vriendelijk een datum doorgeven dat wij gingen langskomen om de oorzaak te bekijken en op te lossen vanwege onze 10j aansprakelijkheid als aannemer maar hierop heeft de klant niet geantwoord.
Deze heeft vervolgens een nieuwe aannemer aangesteld voor deze werken te fiksen en heeft hier teveel voor aangerekend waardoor de verzekering mij nu facturen stuurt tot betaling naar hen toe, want zij hebben de andere aannemer betaalt voor de andere herstellingswerken.
Maar dien ik dit nu te betalen? Want aangezien dat het 6 maand is geleden dien ik/werknemers deze toch te herstellen aangezien mijn aansprakelijkheid, ik vind het ook niet eerlijk dat de klant dit achter mijn rug doet omdat ik dit zelf graag had uitgevoerd vanwege klant tevredenheid en de kosten mocht ik het zelf maken.
Wat zijn mijn opties? Ik las ergens dat ik wettelijk gezien eerst de herstelling zelf had mogen uitvoeren? Bedankt!