Verbintenis dakwerken niet nagekomen
Geplaatst: 28 jan 2021 19:56
Geachte
Mijn dak diende gerenoveerd te worden wegens slijtage en door waterlekkage. Ik heb hiervoor een dakwerker voor aangesproken waarbij het bedrijf een factuur voor me had opgesteld. Dit voor het volledige dak. Dit was allemaal geregeld in juli 2020. We hebben beide de factuur ondertekend en we waren samen overeengekomen dat hij het dak zou komen renoveren in Oktober 2020.
Hij stelde dit echter altijd uit en gaf als "excuus" dat de werken zijn stilgelegd wegens Corona. Nadien had hij naar het schijn in zijn hand gesneden en dat hij daardoor het dak niet kon komen vervangen. Er werden herinneringen naar gestuurd via mail en telefonisch en dit ongeveer elke maand. In december 2020 vroeg ik hem nogmaals wanneer hij zou afkomen en hij zei me in januari. Vandaag ( 28 januari 2021) heb ik hem nogmaals gecontacteerd waarbij hij zei dat ik vervelend ben en dat hij het niet kan komen doen. Dit wegens de spoed aangezien de lekkage wegens de harde regen/sneeuw van de afgelopen dagen steeds erger wordt en waardoor er momenteel schade is aan het gips/verf/ vermoedelijk isolatie. Na wat praten zei hij me dat hij in februari 2021 zou komen als het goed weer is.
Mijn vraag nu is wat ik kan doen om dit proces te versnellen dat hij eventueel overgaat tot nakoming van de verbintenis. Ik heb gehoord dat er een juridische achterstand is waardoor een eventueel juridisch proces veel te lang zou duren.
Ook vroeg ik mij af of ik een "claim" heb voor de rechtbank , dit wil ik echter vermijden.
Met de persoon in kwestie heb ik een mondelinge verbintenis met een factuur dat ondertekend is. De data waarbij hij ging afkomen om het dak te herstellen werden mondeling besproken maar deze kwam hij niet na.
Ik zou het geweldig vinden mocht ik eventuele informatie krijgen in verband met dit probleem.
Hartelijk bedankt voor uw antwoord! ik apprecieer het enorm!
Met vriendelijke groeten
Mijn dak diende gerenoveerd te worden wegens slijtage en door waterlekkage. Ik heb hiervoor een dakwerker voor aangesproken waarbij het bedrijf een factuur voor me had opgesteld. Dit voor het volledige dak. Dit was allemaal geregeld in juli 2020. We hebben beide de factuur ondertekend en we waren samen overeengekomen dat hij het dak zou komen renoveren in Oktober 2020.
Hij stelde dit echter altijd uit en gaf als "excuus" dat de werken zijn stilgelegd wegens Corona. Nadien had hij naar het schijn in zijn hand gesneden en dat hij daardoor het dak niet kon komen vervangen. Er werden herinneringen naar gestuurd via mail en telefonisch en dit ongeveer elke maand. In december 2020 vroeg ik hem nogmaals wanneer hij zou afkomen en hij zei me in januari. Vandaag ( 28 januari 2021) heb ik hem nogmaals gecontacteerd waarbij hij zei dat ik vervelend ben en dat hij het niet kan komen doen. Dit wegens de spoed aangezien de lekkage wegens de harde regen/sneeuw van de afgelopen dagen steeds erger wordt en waardoor er momenteel schade is aan het gips/verf/ vermoedelijk isolatie. Na wat praten zei hij me dat hij in februari 2021 zou komen als het goed weer is.
Mijn vraag nu is wat ik kan doen om dit proces te versnellen dat hij eventueel overgaat tot nakoming van de verbintenis. Ik heb gehoord dat er een juridische achterstand is waardoor een eventueel juridisch proces veel te lang zou duren.
Ook vroeg ik mij af of ik een "claim" heb voor de rechtbank , dit wil ik echter vermijden.
Met de persoon in kwestie heb ik een mondelinge verbintenis met een factuur dat ondertekend is. De data waarbij hij ging afkomen om het dak te herstellen werden mondeling besproken maar deze kwam hij niet na.
Ik zou het geweldig vinden mocht ik eventuele informatie krijgen in verband met dit probleem.
Hartelijk bedankt voor uw antwoord! ik apprecieer het enorm!
Met vriendelijke groeten