Garagepoort niet correct geplaatst
Geplaatst: 18 jan 2021 14:41
Hallo,
Wij hebben voor onze nieuwbouwwoning gekozen voor een garagepoort die zou afgewerkt worden met aluminium panelen, net zoals het gevelvlak rondom deze poort, zodat dit 1 mooi strak geheel vormt. De bekleding van de poort en het gevelvlak wordt uitgevoerd door een andere firma.
De naakte poort werd in 2018 geplaatst door de firma waar de poort werd aangekocht, zodat onze kelder al kon worden afgesloten.
De bekleding had toen geen prioriteit, en er werd zelfs door de firma die de afwerking doet aangeraden hiermee te wachten als laatste afwerking om eventuele beschadigingen te vermijden aan de panelen.
Nu de laatste werken uitgevoerd zijn (aanleg oprit) is men komen opmeten om de bekleding uit te voeren. Hierbij stelt men vast dat de poort niet op de correcte afstand geplaatst is tov het gevelvlak. Dit zou willen zeggen dat de bekleding van de poort dieper komt te liggen dan de gevelpanelen.
Het bedrijf dewelke de poort plaatste werd hierover aangesproken met de vraag de poort correct te plaatsen. Deze stuurden ons op hun beurt een offerte van + 1000€ om de poort correct te hangen. Wij zijn hier echter niet mee gediend dat men ons zoveel durft aanrekenen voor het herstellen van hun fout, namelijk een poort dewelke niet op de correct positie werd geïnstalleerd.
Verschillende mails gestuurd om telkens hetzelfde antwoord te krijgen. Wij hadden dat zelf maar meteen moeten zien dat de poort niet juist hing, en de garantie op de plaatsing (1 jaar) is verstreken...
Een aangetekend schrijven met een ingebrekestelling werd genegeerd.
2 vragen:
- Staan wij recht in onze schoenen om te eisen dat men deze poort correct komt plaatsen zonder meerkost?
- Indien ja op de vorige vraag. Wat staat er ons nu te doen? Rechtbank?
Alvast bedankt
Wij hebben voor onze nieuwbouwwoning gekozen voor een garagepoort die zou afgewerkt worden met aluminium panelen, net zoals het gevelvlak rondom deze poort, zodat dit 1 mooi strak geheel vormt. De bekleding van de poort en het gevelvlak wordt uitgevoerd door een andere firma.
De naakte poort werd in 2018 geplaatst door de firma waar de poort werd aangekocht, zodat onze kelder al kon worden afgesloten.
De bekleding had toen geen prioriteit, en er werd zelfs door de firma die de afwerking doet aangeraden hiermee te wachten als laatste afwerking om eventuele beschadigingen te vermijden aan de panelen.
Nu de laatste werken uitgevoerd zijn (aanleg oprit) is men komen opmeten om de bekleding uit te voeren. Hierbij stelt men vast dat de poort niet op de correcte afstand geplaatst is tov het gevelvlak. Dit zou willen zeggen dat de bekleding van de poort dieper komt te liggen dan de gevelpanelen.
Het bedrijf dewelke de poort plaatste werd hierover aangesproken met de vraag de poort correct te plaatsen. Deze stuurden ons op hun beurt een offerte van + 1000€ om de poort correct te hangen. Wij zijn hier echter niet mee gediend dat men ons zoveel durft aanrekenen voor het herstellen van hun fout, namelijk een poort dewelke niet op de correct positie werd geïnstalleerd.
Verschillende mails gestuurd om telkens hetzelfde antwoord te krijgen. Wij hadden dat zelf maar meteen moeten zien dat de poort niet juist hing, en de garantie op de plaatsing (1 jaar) is verstreken...
Een aangetekend schrijven met een ingebrekestelling werd genegeerd.
2 vragen:
- Staan wij recht in onze schoenen om te eisen dat men deze poort correct komt plaatsen zonder meerkost?
- Indien ja op de vorige vraag. Wat staat er ons nu te doen? Rechtbank?
Alvast bedankt