Hallo allemaal.
Wij zijn bezig met een verbouwing en zijn richting afrondende fase aan het gaan.
Naast meerdere andere fouten die reeds, voor zover mogelijk, zijn rechtgezet door de aannemer, doet zich het volgende voor.
In februari hebben wij houten ramen laten plaatsen. De bewegende houten delen en een aantal panelen zijn in juni reeds gaan scheuren. Wij hebben de aannemer hier attent op gemaakt en hebben duidelijk gemaakt dat deze delen vervangen moeten worden. Hun reactie hierop was om langs te komen en ze te lijmen. De scheuren waren nog steeds zichtbaar. We hebben ze er toen opnieuw attent op gemaakt dat de delen vervangen moeten worden, want wij betalen voor mooie nieuwe ramen, dan willen we die hebben ook. Zij reageerden daar op dezelfde manier op.
Een derde poging eindigde op dezelfde manier.
Hierop hebben wij een aangetekend schrijven gestuurd naar de aannemer, met de mededeling dat zij ofwel akkoord moeten gaan met 50% mindering van de prijs van de ramen, of de delen die gescheurd zijn effectief vervangen. Wij hebben ze hier een termijn van 10 werkdagen gesteld om te reageren.
Zij hebben op hun beurt een aangetekende brief gestuurd, waarin zij stellen dat zij een mindering van € 1000,- voorstellen en dat wij dan akkoord moeten gaan met de huidige staat van de ramen.
Wij zijn van zin om bij een andere partij een offerte aan te vragen voor het vervangen van de gescheurde delen en die kost in mindering te brengen op de factuur van de huidige aannemer, waarna we de vervanging ook effectief laten uitvoeren door de andere aannemer.
Voor we hier verder mee gaan en ook juridische hulp hier voor in de arm gaan nemen, in hoeverre staan wij hiermee in ons recht?