3 maanden terug heb ik mijn gasketel laten onderhouden door een loodgieter. Mondeling werd deze ketel goedgekeurd, het reinigingscertificaat zou nog volgen.
Naar goed vertrouwen heb ik de factuur meteen betaald. Doch is dit reinigingsattest na 3 maanden nog steeds niet toegekomen.
Ik heb de loodgieter al 20x gemaild en gebeld. De eerste maal kreeg ik te horen dat hij het attest verloren was en opnieuw moest maken waarop ik hem het kenteken van de gasketel verstuurd heb maar nog altijd geen attest. Na enkele weken mailen en bellen, beloofde hij me steeds dit binnen de 10 minuten in orde te brengen. Ik heb zelfs voorgesteld om het zelf te komen ophalen en heb ook aan zijn deur gestaan. Hij was niet thuis, 10min later kreeg ik een sms dat hij nog aan het werk was. Sindsdien hoor ik niets meer van hem. Is hij als loodgieter niet verplicht een attest te af te geven? Ook al is de ketel afgekeurd wat niet het geval is daar hij me ter plaatse bevestigd heeft dat de ketel in orde was.
Kan ik hier juridisch nog iets tegen doen? Ik vind het niet correct dat hij zijn factuur int zonder dit attest te bezorgen.