Aannemer laat niks meer horen

JoachimDR
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aannemer laat niks meer horen

#1 , 30 nov 2019 14:40

Beste mensen,
We vragen ons af of we hier kunnen geholpen worden want we zitten met een enorm probleem.

In augustus hebben we een aannemer onder de hand genomen ivm de renovatie van onze keuken en badkamer.
De aannemer zou alles isoleren, nieuwe verwarming plaatsen,..... enz.
We hadden met hem afgesproken dat hij eind oktober zou kunnen beginnen met de werken.
Nu zijn we eind november/begin december en er is nog niks van in huis gekomen.
We hebben hem al regelmatig gebeld om te vragen wanneer hij zou starten maar antwoord of reageert niet.
We hebben ook al een aangetekende zending gestuurd maar haalt de brief zelfs niet op. (hebben we ook via mail gestuurd)
Ondertussen hebben we in september al een voorschot betaalt.
De winter staat voor de deur en we moeten ons huis tijdelijk verwarmen met 2 petroleumkachels.
We hebben ook al gemerkt dat ons plat dak dat nog maar net vernieuwd is, aan de binnenkant aan het beschimmelen is ondanks we geen verwarming hebben.

We zitten echt met onze handen in het haar omdat we ook 2 kinderen hebben die nu ook regelmatig kou krijgen met dezer dagen.

We hopen natuurlijk dat we via deze weg geholpen kunnen worden of een oplossing kunnen vinden.

Met vriendelijke
JoachimDR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dako
Berichten: 342

#2 , 02 dec 2019 15:48

Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wenst te horen, maar deze feiten, voor de werken starten, getuigen nu niet echt van een betrouwbare aannemer. Vaak zullen de werken zelf ook in dezelfde richting evolueren. Hoewel de huidige situatie niet eenvoudig zal zijn valt het misschien toch te overwegen om de werken trachten uit te laten voeren door een betrouwbaardere aannemer.

Uiteraard kan er bij de aannemer steeds iets tussenkomen waardoor zijn planning wat uitloopt, maar normaal zou je dan toch een antwoord mogen verwachten.

Best lijkt mij om toch trachten af te spreken met de aannemer om, ofwel een nieuwe (realistische) timing af te spreken, ofwel om trachten in onderling overleg de samenwerking te beeindigen.

Indien dit niet mogelijk is zal je even moeten nagaan welke uitvoeringstermijn er afgesproken/op papier staat. Indien deze (ruimschoots) overschreden is kan je hem via aangetekend schrijven aanmanen om binnen een aanvaardbare termijn te beginnen of dat je anders de overeenkomst wenst te ontbinden. Mogelijk zal dit dan wel een (lange) juridische weg worden om je voorschot terug te krijgen.

Franciscus
Berichten: 39080
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2019 16:13

U zal dan toch eerst de eerste aannemer in gebreke moeten stellen en een minnelijke ontbinding van contract vorderen voor vrederechter.
Anders bestaat de kans dat u de eerste aannemer nog een fikse schadevergoeding moet betalen..
Dringend ook al eens contact opnemen met uw brandverzekering...
Controleer ook eens op http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ via adres op BTW nr hoe het met uw aannemer is gesteld? Eenmanszaak of andere rechtsvorm -

Reclame

Terug naar “Aanneming”