Hallo,
Wij zijn begonnen met renovaties in een appartement dat wij in mei hebben gekocht.
De elektriciteit was afgekeurd, dus deze moest opnieuw gedaan worden.
Nu hebben wij een elektricien aangenomen, maar we zijn er eigenlijk helemaal niet blij van.
Problemen die wij ondervinden:
- Hij komt maar 1x per week (dit was afgesproken, dus dat is oké), maar dan komt hij maar voor 2 uur. Eind oktober zou hij klaar zijn met de werken dat is hij niet.
- Hij stuurt bvb een rekening voor de slijpwerken (dit was al niet inbegrepen in zijn oorspronkelijke voorstel, dus dit betalen wij apart wat al niet zo slim was van ons), maar nog niet alles in geslepen of niet goed. Moeten wij dan al betalen voor iets dat nog niet af is?
- Kabels liggen vaak niet diep genoeg in de muur, of kabels liggen allemaal over en onder elkaar, kabels die van vloer naar muur gaan liggen niet goed waardoor de vloer bvb niet kon gelegd worden, kabels dat door een muur zijn getrokken zijn, zitten er loodrecht door waardoor er geen nieuwe pleister kan komen, want die kabel steekt te veel uit de muur, een internet kabel ligt gewoon over de vloer en er is nergens geslepen, ... wij hebben zelf al veel kabels moeten herleggen of zelfs opnieuw uitbreken omdat hij deze niet op een correcte manier legt. Ze liggen er wel, maar de rest kan dus niet verder door zijn prutswerk. Wij hebben al meermaals deze punten met hem aangekaart.
- Hij voert dingen uit die niet afgesproken waren en brengt ons daarvan niet op de hoogte. Dus hij doet zo maar wat hij wil.
Het liefst van al zou ik de tijd terug draaien en een andere elektricien nemen, en de bekwaamheid wat meer nagaan. Dit is nu te laat.
Is het een optie om hem te ontslaan? Zo ja, hoe moet ik te werk gaan en wat moet er wel nog betaald worden?
Want geld is natuurlijk ook belangrijk. Als wij terug een nieuwe elektricien moeten aannemen en die moet veel opnieuw doen, en het is opnieuw zo een bedrag, dan weet ik niet zeker of dit binnen ons budget past.
mvg,
Zenzi