Aannemer komt afspraken niet na
Geplaatst: 30 jul 2019 13:12
Moderators, bedankt om dit aan het topic "Aannemer komt afspraken niet na" toe te voegen, er zijn verrassende ontwikkelingen...
Zoals dus al vermeld in het topic hebben we tot nu toe 3 ingebrekestellingen gestuurd, met een totale tijd tussen alle ingebrekestellingen van 3 maand. (sinds begin mei). Werken waren gestart in Februari en daarna stilgevallen. We zijn bijna een half jaar verder...
Sinds begin juli was er volledige radiostilte, het enige dat het bedrijf gedaan had was het versturen van een communicatie begin juli dat er materiaal gestolen zou zijn, dit naar alle klanten niet enkel naar ons.
Sindsdien hebben we op deze mail om de week geantwoord, met alle andere klanten in CC of er al een update is en een nieuwe planning aangezien we niets van hen horen. Halverwege juli hebben we ook onze derde AS gestuurd. In totaal hebben we dus 3 mails gestuurd, elke week opnieuw, om te vragen naar een update. Nooit een antwoord gekregen op onze mails of AS.
Nu ontdekte ik gisteren op inhoudingsplicht.be dat ze een fiscale schuld hebben, dus inhoudingsplicht JA. Ze bestaan sinds dec 2018. Hierna heb ik mijn wekelijkse mail gestuurd om te vrage naar een update en ook verwezen naar hun fiscale schulden en mijn bezorgdheid geuit omtrent het terugkrijgen van mijn voorschot en het nog uitvoeren van de werken.
Ik kreeg binnen de 5 minuten (!!!) onderstaand antwoord:
"De aangekochte materialen worden woensdag hier aangeleverd en wij zullen dan donderdag en vrijdag uw trap komen afwerken. Wij hielden ons eraan u op de hoogte te brengen zoals onze andere klanten. Wij zijn echter wel telefonisch bereikbaar maar er werd NIET door u naar ons gebeld, wat de fiscale schuld betreft bedankt om dit te laten weten, maar wij zouden het wel op prijs stellen dat wij zelf met onze klanten kunnen communiceren en dat u niet steeds iedereen dient te beantwoorden."
Ik had duidelijk een snaar geraakt...bewust geef ik toe. Ik had ook al gemaild naar iedereen dat ik het vreemd vond dat hun website offline was, maar dat vonden ze niet zo erg blijkbaar. Dit lag pijnlijk...
Nu heb ik hier even over nagedacht, in mijn laatste AS had ik de voorschotten terug geëist en vermeld dat als ze toch nog willen werken, ze enkel betaald worden nadien eens de werken klaar zijn. Mijn voornaamste reden is dat door het terugstorten van het voorschot het contract echt officieel ontbonden zou zijn en ik 200% safe zit. Als er een faling komt zou ik dat voorschot ook nooit terug zien.
Ik vertrouw het ook niet om ze te laten werken zonder dat ik thuis ben na alles dat we meegemaakt hebben...
Dit was dus mijn antwoord:
"Bedankt voor jullie reactie, we zijn oprecht blij nog eens iets van jullie te horen na al onze emails en aangetekende zendingen.
Deze week starten aan de werken is niet mogelijk, we zijn momenteel niet thuis.
Alvorens aan de werken te beginnen zouden we wel ons voorschot terug gestort willen zien, zoals gemeld in het laatste aangetekend schrijven, voor het plaatsen van de poutrel en het plaatsen van de onderste leuning.
Het reeds door ons betaalde voorschot van bestelbon 2019/009 en 2019/010 ten belope van 1057,23 EUR (incl 6% BTW) dient onmiddellijk gecrediteerd te worden en terug gestort op onze rekening, BE******. De te gebruiken vrije referentie is ‘TERUGBETALING VOORSCHOT 2019/009 EN 2019/010 *mijn naam*’
Eens we dit voorschot ontvangen hebben kunnen de werken opnieuw aangevat worden vanaf volgende week. Dan zijn we thuis en kunnen we jullie binnen laten in de woning.
Bedankt om zo snel mogelijk het nodige te doen zodat onze trap hopelijk zo snel mogelijk volledig afgewerkt kan worden,"
Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat...ik had niet verwacht nog iets te horen maar alle elementen bij elkaar ben ik nog niet gerust
- Ze bestaan sinds december 2018
- Sinds April loopt de communicatie meer dan stroef, afspraken worden niet nagekomen, amper tot niets gebeurd op de werf
- Andere gedeputeerden hebben 1800 euro voorschot betaald en zitten ook met een advocaat AS te sturen omdat hij gewoon niet begint
- Zijn lasmateriaal staat al 2 maanden in onze gang
- Rare verhalen over diefstallen, plotse ziekte, ...
- Hij heeft na 7 maanden al een schuld bij de fiscus............de laatste plaats waar je schulden maakt!
Zoals dus al vermeld in het topic hebben we tot nu toe 3 ingebrekestellingen gestuurd, met een totale tijd tussen alle ingebrekestellingen van 3 maand. (sinds begin mei). Werken waren gestart in Februari en daarna stilgevallen. We zijn bijna een half jaar verder...
Sinds begin juli was er volledige radiostilte, het enige dat het bedrijf gedaan had was het versturen van een communicatie begin juli dat er materiaal gestolen zou zijn, dit naar alle klanten niet enkel naar ons.
Sindsdien hebben we op deze mail om de week geantwoord, met alle andere klanten in CC of er al een update is en een nieuwe planning aangezien we niets van hen horen. Halverwege juli hebben we ook onze derde AS gestuurd. In totaal hebben we dus 3 mails gestuurd, elke week opnieuw, om te vragen naar een update. Nooit een antwoord gekregen op onze mails of AS.
Nu ontdekte ik gisteren op inhoudingsplicht.be dat ze een fiscale schuld hebben, dus inhoudingsplicht JA. Ze bestaan sinds dec 2018. Hierna heb ik mijn wekelijkse mail gestuurd om te vrage naar een update en ook verwezen naar hun fiscale schulden en mijn bezorgdheid geuit omtrent het terugkrijgen van mijn voorschot en het nog uitvoeren van de werken.
Ik kreeg binnen de 5 minuten (!!!) onderstaand antwoord:
"De aangekochte materialen worden woensdag hier aangeleverd en wij zullen dan donderdag en vrijdag uw trap komen afwerken. Wij hielden ons eraan u op de hoogte te brengen zoals onze andere klanten. Wij zijn echter wel telefonisch bereikbaar maar er werd NIET door u naar ons gebeld, wat de fiscale schuld betreft bedankt om dit te laten weten, maar wij zouden het wel op prijs stellen dat wij zelf met onze klanten kunnen communiceren en dat u niet steeds iedereen dient te beantwoorden."
Ik had duidelijk een snaar geraakt...bewust geef ik toe. Ik had ook al gemaild naar iedereen dat ik het vreemd vond dat hun website offline was, maar dat vonden ze niet zo erg blijkbaar. Dit lag pijnlijk...
Nu heb ik hier even over nagedacht, in mijn laatste AS had ik de voorschotten terug geëist en vermeld dat als ze toch nog willen werken, ze enkel betaald worden nadien eens de werken klaar zijn. Mijn voornaamste reden is dat door het terugstorten van het voorschot het contract echt officieel ontbonden zou zijn en ik 200% safe zit. Als er een faling komt zou ik dat voorschot ook nooit terug zien.
Ik vertrouw het ook niet om ze te laten werken zonder dat ik thuis ben na alles dat we meegemaakt hebben...
Dit was dus mijn antwoord:
"Bedankt voor jullie reactie, we zijn oprecht blij nog eens iets van jullie te horen na al onze emails en aangetekende zendingen.
Deze week starten aan de werken is niet mogelijk, we zijn momenteel niet thuis.
Alvorens aan de werken te beginnen zouden we wel ons voorschot terug gestort willen zien, zoals gemeld in het laatste aangetekend schrijven, voor het plaatsen van de poutrel en het plaatsen van de onderste leuning.
Het reeds door ons betaalde voorschot van bestelbon 2019/009 en 2019/010 ten belope van 1057,23 EUR (incl 6% BTW) dient onmiddellijk gecrediteerd te worden en terug gestort op onze rekening, BE******. De te gebruiken vrije referentie is ‘TERUGBETALING VOORSCHOT 2019/009 EN 2019/010 *mijn naam*’
Eens we dit voorschot ontvangen hebben kunnen de werken opnieuw aangevat worden vanaf volgende week. Dan zijn we thuis en kunnen we jullie binnen laten in de woning.
Bedankt om zo snel mogelijk het nodige te doen zodat onze trap hopelijk zo snel mogelijk volledig afgewerkt kan worden,"
Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat...ik had niet verwacht nog iets te horen maar alle elementen bij elkaar ben ik nog niet gerust
- Ze bestaan sinds december 2018
- Sinds April loopt de communicatie meer dan stroef, afspraken worden niet nagekomen, amper tot niets gebeurd op de werf
- Andere gedeputeerden hebben 1800 euro voorschot betaald en zitten ook met een advocaat AS te sturen omdat hij gewoon niet begint
- Zijn lasmateriaal staat al 2 maanden in onze gang
- Rare verhalen over diefstallen, plotse ziekte, ...
- Hij heeft na 7 maanden al een schuld bij de fiscus............de laatste plaats waar je schulden maakt!