Hij kan facturen wat hij wilt, wat stond er op het factuur uitgevoerde werken of een detail ?Hallo,
Er werd mondeling afgesproken wat allemaal zou gebeuren voor die 5500 euro aan elektriciteit. Ik wist zelf niet dat hier domiticasysteem in de elektriciteitskast zat... Het was een andere elektricien die dit vertelde. Ik heb geen verstand van die zaken. En naar de rechtbank gaan; hoeveel gaat me dat niet kosten. Ik zie het eerlijk gezegd allemaal niet meer zitten
De aannemer had een sleutel van de woning, als ie zei dat ie ging komen dan kwam ie niet, telefonisch niet bereikbaar en op sms'en en mails antwoordde ie niet. Ik weet niet hoe een normale elektriciteitskast eruit ziet hoe kan ik dan weten dat ik hem moet aanspreken? Bon, €17000 voor elektriciteit en een een afvoerbuis doortrekken naar een kamer op eerste verdiep, houten kader maken voor plafond lijkt mij hoe dan ook veel te veel. Ik hoop dat die expert dat dan kan bevestigen
Het technische aspect van dit verhaal is momenteel op een ander forum bezig. Misschien kan de TS dit toelichten.Denk dat je veel te goed was naar betalingen toe en dat misbruiken ze... Het feit dat hij niet komt opdagen zegt al genoeg van zijn mentaliteit bevestig dit steeds in je mails en briefwisseling je moet eigenlijk al een kleine dossier opmaken voor eventuele juridische procedure !!!
Wil je ajb de url laten geworden van het forum van het technische gedeelte, wil dit graag mee volgenHallo, zou hier wel een foto willen plaatsen, maar lukt me niet...
Ik dank jullie alvast voor de vele info/hulp/...
Daarom is nodig dat de TS zeker zijn financiële kant is gaat napluizen, als er een naakte faillissement hangt boven de aannemer zijn hoofd is die niet meer echt gemotiveerd om de zaken verder af te werken, en enkel erop uit zoveel mogelijk in te casseren.Het technische aspect van dit verhaal is momenteel op een ander forum bezig. Misschien kan de TS dit toelichten.Denk dat je veel te goed was naar betalingen toe en dat misbruiken ze... Het feit dat hij niet komt opdagen zegt al genoeg van zijn mentaliteit bevestig dit steeds in je mails en briefwisseling je moet eigenlijk al een kleine dossier opmaken voor eventuele juridische procedure !!!
Als je de foto's met de toestand bekijkt is het duidelijk dat deze installateur geen enkele professionaliteit aan de dag legt. Meerwerken zijn naar mijn mening niet eens het grootste probleem. Het hoofdprobleem lijkt mij hoe de TS het (juridisch) aanpakt om deze installatie afgewerkt te krijgen binnen een redelijke termijn.
Ken je de installateur zijn BTW nummer ?Dag Hondenvriend,
Maar hoe kan ik zijn financiële situatie uitpluizen?
Advokaat van haar moet man in gebreken stellen, en laten weten dat er een dagvaarding in kort geding komt met een deskundige aangesteld door de rechtbank, als hij niet maakt dat de installatie binnen de korstte keer in orde is conform AREI.Het hoofdprobleem lijkt mij hoe de TS het (juridisch) aanpakt om deze installatie afgewerkt te krijgen binnen een redelijke termijn.
Geachte,
Even een korte situatieschets, wij hebben op 5 september 2014 een woning gekocht met de bedoeling om wat verbouwingen te doen . Wij hebben hiervoor in augustus een offerte ontvangen van onze elektricien (twv. €26 000 inclusief BTW): badkamer verplaatsen van beneden naar eerste verdiep - elektriciteit grotendeels vernieuwen - verplaatsen brander (condensatieketel) naar zolder - radiatorleidingen in de muur brengen - plaasteren. Die offerte heb ik ondertekend en verstuurd naar zijn adres met de melding dat een aantal zaken die erop stonden niet nodig waren - als ik alles schrapte dat niet nodig was kwam ik nog aan € 15 000... Ondertussen hebben wij reeds € 10 600 in voorschotten betaald.
Heb je duidelijk vermeld akkoord voor 15.000 euro op de ondertekende offerte ?
Ondertussen is het plaasteren gebeurd - het plaasteren werd door hem uitbesteed en we hebben nu een factuur ontvangen voor € 4 800 terwijl in de offerte een melding gemaakt werd van € 1000. Nu heb ik gisteren nog een factuur ontvangen voor € 7600 bovenop de € 10 600 die we reeds betaald hebben.
Wat geeft hij van commentaar op zijn facturen
Neen als de aannemer start dan moeten die werken betaald worden, immers je gaat akkoord je hebt facturen betaald.En klopt het dat een offerte niet bindend is voor de verkoper als zijn handtekening er niet opstaat?