Compensatie zwart geld door aannemer

ganapathi tantra

Re: Compensatie zwart geld door aannemer

#16 , 28 okt 2011 15:23

Geachte Heer Tom VDJ

Zoals het elke aannemer betaamt had ik een opschortende voorwaarde voorzien
Deze luidde: Als ik er aan geraak.

:mrgreen:

Maar ik denk dat ge ondertussen wel weet hoe ik in elkaar zit en dat ik daar geen volledige bak van eender wat voor nodig
heb omdat te bewijzen. Allee t'is nie echt een excuus maar waar moet ne mens nu zomaar aan ne bak Westvleteren geraken
hé ik zit ook de wachten tot donderdag 3 november hé. normaal gezien doe ik nie mee aan hypes alla iphoneweetikveelwanumero en
iepattoestanden maar de liefde van de man gaat door zijne bierbuik hé :D

vandaar voorlopig nen virtuele santé (wat nog nie wil zeggen dat ik mij neerleg bij uw wettekstje hé) Misschien moeten we da hier eens
vragen aan een echte advocaat (bvb serius legal)
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 28 okt 2011 15:30

Lap, ik had het kunnen weten. Die aannemers doen er alles aan om onder hun beloften te kunnen uitkomen ;). Ge moet nochtans alleen maar eens bellen, reserveren en er om rijden. Zo moeilijk is da nie, hé. Het kan mij zelfs nie schelen of het den blond 8 of den 12 is.

'k Zal dan ook maar bonnekes knippen zeker? Ne werkende mens heeft genen tijd om tot in de Westfluten te rijden voor een bakske bier, spijtig genoeg...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#18 , 28 okt 2011 16:39

Ge moet nochtans alleen maar eens bellen, reserveren en er om rijden.
Al ooit eens gebeld naar de abdij om te bestellen? Ooit hier met heel de dienst gedurende de middag 45minuten geprobeerd om binnen te raken nul, nada noppes..

Reclame

Gebruiker21

#19 , 28 okt 2011 16:40

Neen, eigenlijk nog nooit geprobeerd, wegens toch geen tijd om een bak te gaan ophalen. Ik dacht dat het systeem verbeterd was, aangezien ge nu op bepaalde tijdstippen moet bellen voor een welbepaald bier? Blijkbaar niet, dus?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ganapathi tantra

#20 , 28 okt 2011 16:50

De enige die ooit zeer makkelijk een klooster binnenraakte was een vertegenwoordiger in keuken
gerief.
Toen echter bleek dat de man aan de parlefoon het over Upperware had hebben ze hem nog met
de politie moeten ontzetten ook

scorpioen

#21 , 28 okt 2011 19:42

De artikelen 1325 en 1341 BW waarnaar verwezen werd hebben betrekking op het bewijsrecht. Ze staan trouwens onder: AFDELING I. - SCHRIFTELIJK BEWIJS.

Deze artikelen hebben dus niets te maken met de geldigheid van een overeenkomst. Een offerte is dus niet verplicht.

Deze artikelen hebben eventueel hun belang als de bouwheer zover zou durven gaan dat hij ontkent dat de aannemer werken heeft uitgevoerd. In dat geval moet de aannemer, volgens deze artikelen, inderdaad het bewijs door geschrift leveren van het bestaan van de aannemingsovereenkomst. Het bestaan van deze overeenkomst ontkennen zal moeilijk gaan als er briefwisseling (ook per e-mail) geweest is tussen partijen, dat geldt dan immers als een begin van bewijs met geschrift.

De bedoeling is om hier correct juridisch advies te geven. Niet om te adviseren om te gaan liegen.

Als er geen offerte en geen prijsafspraak is heeft de aannemer voor de door hem uitgevoerde werken recht op een normale prijs. Desnoods stelt de rechtbank hiervoor een deskundige aan. Die prijs is natuurlijk de normale officiële prijs.

ganapathi tantra

#22 , 28 okt 2011 21:09

Geachte Heer Scorpioen kunt u dan meteen ook arbiteren voor wie nu die bak West Vleteren is
Dank bij voorbaat

bartvdv

#23 , 28 okt 2011 21:32

Voor mij natuurlijk !

scorpioen

#24 , 28 okt 2011 22:27

Tiens sinds wanneer is dat een verplichting of een wettelijke regel. ik vermoed dat je eerder aan whisfull thinking doet.
als jij mij morgen een regel kan dicteren die mij verplicht een offerte voor te leggen of een schriftelijk contract vooraleer ik een
opdracht mag uitvoeren awel dan krijgt ge van mij ne bak West Vleteren (als ik er aan geraak)
Behoudens uitzonderingen (bijvoorbeeld Wet Breyne voor de bouw van een volledige woning) is voor de geldigheid van de aannemingsovereenkomst geen schriftelijke overeenkomst vereist. Je hebt dus gelijk.

WP002

#25 , 29 okt 2011 00:41

Ik heb een suggestie om die topic vooruit te helpen. Volgende week woensdag, op 2 november, zitten er in De Standaard, de Knack en ik dacht le Vif Express telkens een bon waarmee je voor 25 euro vanaf 3 november tot zolang de voorraad strekt een degustatieset kan afhalen bij Colruyt met zes flesjes Westvleteren en twee glazen in. Als Ganapathi Tantra nu op naam van zichzelf en samen met drie familieleden naar de Colruyt gaat, elk gewapend met één van voornoemde tijdschriften, kan hij zijn belofte aan Tom vervullen. Aangezien er ook degustatieglazen bij zitten, is Tom misschien al content met slechts 3 giftsetjes, zo'n glazen zijn ook wel iets waard voor de bierliefhebber natuurlijk.

ganapathi tantra

#26 , 29 okt 2011 11:11

aannemers hebben vrienden noch familie
spijtig genoeg heeft Scorpioen de rollen omgedraaid

Tom, wanneer kom je ? :mrgreen: :mrgreen:

Gebruiker21

#27 , 02 nov 2011 10:18

aannemers hebben vrienden noch familie
spijtig genoeg heeft Scorpioen de rollen omgedraaid

Tom, wanneer kom je ? :mrgreen: :mrgreen:
Buiten het feit dat dit topic al zo oud is dat verjaring echt wel aan de orde is...

Scorpioen heeft het over de betaling van REEDS UITGEVOERDE WERKEN. Deze zijn betaald door de topic starter! (Weliswaar in het zwart).

De topic starter vroeg echter of hij de samenwerking kon stopzetten met de aannemer. Het antwoord is dus JA, aangezien de aannemer zal moeten bewijzen (door een SCHRIFTELIJK bewijs) dat er een overeenkomst was voor meer uit te voeren werken, en die schriftelijke overeenkomst kan hij dus NIET voorleggen. De samenwerking kan dus perfect gestopt worden...

Het zou nogal mooi worden: ik vraag een schilder om enkel mijn gang te schilderen, en als die schilder verder beweert dat ik hem gevraagd heb heel het huis onder handen te nemen, zou ik hem gewoon moeten laten doen en er nog voor betalen ook? Ik denk niet dat een rechter dit normaal zou vinden, hoor!

ganapathi tantra

#28 , 02 nov 2011 10:28

there is more honor in admitting your defeat than to continue the fight

Gebruiker21

#29 , 03 nov 2011 09:08

there is more honor in admitting your defeat than to continue the fight
Blij dat je je nederlaad toegeeft ;). Dus die bak is toch voor mij?

mava105

#30 , 03 nov 2011 11:35

Ik heb een suggestie om die topic vooruit te helpen. Volgende week woensdag, op 2 november, zitten er in De Standaard, de Knack en ik dacht le Vif Express telkens een bon waarmee je voor 25 euro vanaf 3 november tot zolang de voorraad strekt een degustatieset kan afhalen bij Colruyt met zes flesjes Westvleteren en twee glazen in. Als Ganapathi Tantra nu op naam van zichzelf en samen met drie familieleden naar de Colruyt gaat, elk gewapend met één van voornoemde tijdschriften, kan hij zijn belofte aan Tom vervullen. Aangezien er ook degustatieglazen bij zitten, is Tom misschien al content met slechts 3 giftsetjes, zo'n glazen zijn ook wel iets waard voor de bierliefhebber natuurlijk.
Mijn degustatieset heb ik alvast binnen, om vanaf 08.00 uur aangesloten te hebben achter een file van 250 meter en 40 minuten aanschuiven. Er waren 750 bouwstenen beschikbaar en na mij waren er nog een 10 tal over. Pech dus voor de laatkomers. Nu nog proeven. :D

Terug naar “Aanneming”