#17 , 31 jul 2019 12:22
Bedankt, dat klopt zeker, ik zou ook liefst naar een rechter stappen om een juridische stok achter de deur te hebben. Je hebt gelijk dat een dergelijk eis pas 'bindend' gemaakt kan worden voor de rechtbank, het is aan een rechter om een uitspraak te doen hierover aangezien ik het niet eenzijdig kan ontbinden. De advocaat van een andere gedeputeerde raadde het echter af omdat de kosten niet opwegen tegenover de baten. Ik ben geen advocaat dus ik ga af op zijn inschatting...
Ik heb nu al 2500 EURO in die aannemer 'gestoken'. Voor het vredegerecht dagen kost minstens 300 EUR aan rolkosten en deurwaarder. Dan ga je ervan uit dat hij ook niet failliet is voor het einde van de rechtzaak. Als hij het vonnis van het vredegerecht niet respecteert moet je ook opnieuw procederen voor de strafrechtbank...straat zonder einde.
Het staat mij altijd vrij om mijn voorschot terug te eisen voor hij kan verder werken, het staat de aannemer ook vrij om hierop in te gaan of niet. Als hij er niet op in gaat staan we even ver, de AS die verstuurd werden blijven gewoon geldig. Als ik een toegeving doe kan het achteraf ook tegen mij gebruikt worden.
Over de aanklacht van 'smaad', ik ben geen advocaat, maar smaad is pas van toepassing als je onjuiste informatie deelt. Ik heb 'denlowie' het bewijs gestuurd, het klopt wel zeker dat hij fiscale schulden heeft.
PS je kan facebook gewoon afschaffen als je dit al 'laster' noemt...ik heb bewust niets op sociale of andere media gepost over dit voorval of dit bedrijf, zelfs geen google review...en alles dat ik op mail zette was gebaseerd op verifieerbaar bewijs.
Ik wacht nog altijd eigenlijk op de eerste inhoudelijke reactie, ik heb heel veel nuttige informatie gekregen op dit forum om mijn AS op te stellen, daarom had ik ook meer inhoudelijke reacties verwacht.