#1 , 25 mei 2010 10:54
Wij hebben een goede twee jaar geleden een nieuwbouw gekocht van iemand die zowel de verkoper als de aannemer was van het huis. Het was een heel scherpe prijs voor de grote van het huis en we hadden al binnen gezien dat er een paar kleinigheden waren die niet 100% waren maar voor de rest zag het gebouw er meer dan goed uit. Na een jaar en een behoorlijk strenge winter kwamen we de zomer erop tot de vaststelling dat er iets grondig mis was met de buitenmuur. De crepi kwam volledig los en vertoonde over de ganse lengte barsten (keuken is een apart deel aangebouwd aan het geheel van het huis). Er zal wss enorm veel vocht in de muren getrokken zijn en beginnen uitzetten. Toont zich ook binnen in huis. Alle kasten die tegen de muur geplaatst staan vol met schimmel door het vocht. Ze hebben ook buiten geen tabletten geplaatst aan de vensters ze hebben gewoon de crepi zo hoog mogelijk erop gezet zonder de tabletten dus ik veronderstel dat er daardoor ook insijpeling is van vocht. Ook in de hal merkten wij een probleem op. Hier is een grote muur waarachter de badkamer zich bevind. Ik veronderstel dat er daar ook iets schort aan de afwerking want we zitten daar met een vochtvlek van 2 op 2 die blijft groeien met de tijd. We hebben al een aangetekende brief gestuurd naar de persoon in kwestie maar nog geen antwoord terug gekregen. Mijn vraag was nu wat kunnen we hier juridisch aan doen? Blijft de aannemer niet 10 jaar aansprakelijk zelfs na een verkoop?