Garantie op vochtinjectie

evgoeth
Topic Starter

Garantie op vochtinjectie

#1 , 08 nov 2024 11:14

In januari lieten we injecteren tegen opstijgend vocht.
We lieten de plinten afkappen, bezetting een tiental cm hoog, dan injecteren, de persoon in kwestie spoot er schuim tegen, dan lieten we na enkele maanden iemand komen om terug plinten te zetten en hebben we alles terug behangen.
1 stukje muur heeft hij afgekapt tot op 1 meter, geïnjecteerd, soort plastic ertegen en dan terug bezet. Daar is niks mis mee.

In juli werd duidelijk dat er terug vochtplekken kwamen. Zowel aan de kant van de voorgevel als links de muur tussen de woonkamer en de gang en rechts de muur tussen ons en onze buren.

In juli gemaild met de eerste melding en foto's gestuurd. Ze belden, voicemail en gingen terugbellen.
Ze reageren niet meer op mijn telefoontjes en mails.

Heb nu vandaag nog eens een mail gestuurd met foto's van de vochtplekken die er nu zijn.

Welke stappen onderneem ik nu best? Er is garantie op de werken.
Binnen x aantal weken een aangetekende brief? En dan rechtbank?
Wat kan en mag ik eisen?
Want buiten het feit dat ik geen vertrouwen heb in zijn werk hebben we nu veel geld gespendeerd om nieuwe plinten aan te kopen, iemand deze te laten plaatsen, nieuw behangpapier, en dat kan er dan ook allemaal weer af.

Bedankt voor de info.

mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 nov 2024 12:27

Je had die aangetekende ingebrekestelling al eerder moeten sturen. Stuur ze zo snel mogelijk en geef hem 3 weken om te reageren. Indien geen positieve reactie, onmiddellijk naar vrederechte.

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 nov 2024 18:18

1 stukje muur heeft hij afgekapt tot op 1 meter, geïnjecteerd, soort plastic ertegen en dan terug bezet. Daar is niks mis mee.
En waar is dat stuk gelegen ?
In juli werd duidelijk dat er terug vochtplekken kwamen. Zowel aan de kant van de voorgevel als links de muur tussen de woonkamer en de gang en rechts de muur tussen ons en onze buren.
En dat zijn ook plaatsen waar aan gewerkt is ?
Want dat is niet erg duidelijk uit uw relaas

Vocht hou je vooral tegen aan de buitenkant
Als er opnieuw een probleem is met de zijmuren tegen de voorgevel aan, dan was het waarschijnlijk geen opstijgend vocht ... maar komt het via de voorgevel
In juli gemaild met de eerste melding en foto's gestuurd. Ze belden, voicemail en gingen terugbellen.
Ze reageren niet meer op mijn telefoontjes en mails.
Heb je al nagekeken of het bedrijf nog wel bestaat ?

Die hier jààààren geleden opstijgend vocht is komen behandelen met injectie, was sneller gestopt of failliet dan het vocht terugkwam.
Andere firma ...opnieuw injecteren, bezetten, ... probleem niet opgelost maar duurde dit keer wel langer voor het terugkwam, plinten kwamen van de muur
Die firma bleek vervolgens ook "verdwenen" ... blijkbaar een trend.

Veel van die niet al te extreme "vochtproblemen" zijn oplosbaar door het vocht de kans te geven te ontsnappen:
Géén stenen plinten, geen siliconen, dampopen bezetting, dampopen verf of -behang
Probleem hier is verdwenen door de plinten en "waterwerend" behang (zo met zilverpapier aan de achterkant) weg te halen

Binnen x aantal weken een aangetekende brief?
U wacht al van juli ...
Dus die aangetekende brief kan wel, we zijn 3,5 maand later
U verwijst naar de emails met melding van de terugkerende problemen in juli, en hun gebrek aan communicatie nadien

Reclame

Terug naar “Aanneming”