We zitten in een lastige situatie met een installateur die bij ons zonnepanelen heeft geplaatst. Het gaat om een grote firma die volgens de overeenkomst ook voor de keuring van de installatie moest zorgen.
De panelen werden in mei geplaatst en aangesloten, de keuring gebeurde in juni. Na de eerste negatieve keuring kwam er een tweede die in principe positief was. We kregen er echter geen verslag van omdat dit pas na het betalen van de factuur werd uitgeschreven, en de factuur werd pas vorige week betaald aan het keuringsorganisme. Wij dachten intussen dat alles in orde was.
Nu pas vernam ik van de installateur dat de installatie nog steeds niet conform is. Afgezien ervan dat er voor de derde keer iemand herstellingen moet doen en de installatie keuren, wat een vertraging bij het aanmelden bij Fluvius tot gevolg zal hebben, hebben we al de stroom verloren die we tijdens de zomer hebben geproduceerd. De netbeheerder vergoedt namelijk vanaf de datum van de keuring.
Welke stappen kunnen we ondernemen tegen deze installateur die fouten gemaakt heeft, het dossier niet heeft opgevolgd en maanden lang getalmd heeft met de nodige herstellingen?