Hi,
In Juni 2021 zijn we begonnen met de renovatie van ons huis, beginnend met ons dak. Dit is door onze dakwerker perfect uitgevoerd en we hebben zijn factuur dan ook onmiddelijk betaald. Geen problemen hier.
Daarna was de binnenkant aan de beurt. Hiervoor hebben we gekozen voor een firma G, die totaal renovaties doet. Onderweg hebben we wel wat problemen gehad maar niets dat uiteindelijk niet is opgelost.
Begin Juni van 2022 is dan de voorlopige oplevering gebeurd. Er is wat gediscussieerd maar we zijn eruit geraakt en we hebben een lijst overeengekomen met wat kleine punten die nog moesten in orde gebracht worden. Begin Juli 2022 hebben we dan een paar uurtjes even iemand gezien, maar vanaf dan is het doods.
Ik heb al verschillende emails verstuurd met de vraag wanneer de puntjes worden afgewerkt. Op emails krijgen we sowieso amper tot geen antwoord en telefonisch worden we aan het lijntje gehouden met loze beloften.
Voor deze verbouwing rekenen we ook op een premie van de mijnverbouwpremie. Omdat er hier nooit voortgewerkt wordt hebben we natuurlijk ook nog geen gedetailleerde eindfactuur en attesten ontvangen. Dus ik kan de premieaanvraag nog niet starten.
Echter de factuur van de dakwerker en nog een paar kleinere facturen naderen ondertussen bijna de 2 jaar. Als firma G ons nog lang aan het lijntje houd kan ik deze facturen niet meer inbrengen, waardoor we toch wel een aanzienlijk premie bedrag mislopen.
Nu ben ik een mail een het opstellen aan de firma G met de vraag om ons nu al de gedetailleerde factuur en attesten te bezorgen van alle werken die reeds betaald zijn (zo goed als het volledige bedrag).
Zodoende kan ik al de aanvraag starten voor de premies. Voor het kleine bedrag dat op deze moment nog openstaat kunnen ze dan een eindfactuur sturen.
Ik heb in deze mail gezet dat wanneer we half Januari 2023 geen reactie krijgen we ze in gebreke zullen stellen en dat we premies die we eventueel mislopen door hun gedrag zullen laten verhalen op hun.
Is dit ok? Ter verduidelijking, deze email is nog niet verzonden. Ik wou eerst wat info inwinnen.
En indien we nu toch weer geen reactie krijgen op deze email, welke stappen moeten we dan best ondernemen?
Na +6 maanden aan het lijntje gehouden te worden is ons geduld is nu echt wel op.
Bedankt voor info die jullie zouden kunnen geven!