Bij verzonken rail wil hij en de tegel plaatser niet 10 jaar verantwoordelijk zijn voor waterschade.
Daarom moest toch het hele kader niet gelijk komen met de vloer. Door die kader 1 cm boven het vloerpas te laten uitsteken, was er ook al geen waterschade geweest. En de dorpel aan de buitenzijde kon men schuin gelegd hebben.
Heb bij de restauratie van een geklasseerd pand (oud klooster) eens 6 maanden lang gediscuteerd met die mensen van monumentenzorg. Zij wilden absoluut een dorpel aan de inkomdeur bewaren (14de eeuw) terwijl ik opteerde voor gemakkelijke toegang van rolstoelgebruikers, en dus een terras aan de buitenzijde licht hellend had voorzien. Uiteindelijk toch mijn gelijk gehaald. Er werd uiteindelijk maar een randje van 2 cm van die dorpel zichtbaar gelaten (voor rolstoel gebruikers geen grote hindernis. In het lastenboek hadden ze ons wel verplicht in het pand een WC voor rolstoelgebruikers te voorzien. En diezelfde personen hebben nogmaals een kemel geschoten bij de aanleg van de toegangsweg naar pand. Dat was niet meer voor mijn rekening. Zij beslisten dat het met de originele kasseien moest worden heraangelegd, en zo werd dan ook door die aannemer gedaan. Gevolg: vanaf de eerste dag een massa klachten in pers en kranten. Na 6 maanden hebben ze een strook van 1 meter terug uitgebroken (over meer dan 100 meter) en daar dan gezaagde kasseien geplaatst met een mooi glad resultaat waar rolstoelgebruikers vlot konden over rijden.