Inderdaad, nu eerst de factuur protesteren, en hem detail vragen.
En je bent zeker niet kansloos.
Een hele tijd geleden iets dergelijks voorgehad, het was nog in BEF
, begin jaren 90 dacht ik.
Toevallig ook een elektrieker , met wie ik al enkele keren gewoon in regie gewerkt had, en die toen goed werk geleverd had.
Voor in een volledig huis de elektriciteit volledig her aan te leggen, rekende we op maximum ong 300.000 Bef, een 7500 € dus.
Het werk bleef maar langer duren , mede door meer dan gewoon alcoholgebruik van hem en een medewerker.
Uiteindelijk kwam hij met een factuur van bijna 900.000 BEF (omgerekend een 22.000 €). Ik had op dat ogenblik al biina 300.000 BEF voorschotten betaald, en protesteerde zijn factuur.
Kort daarop kwam de betwisting terecht in zijn faillissement, en kreeg ik dagvaarding van de curator.
Een aangestelde gerechtsdeskundige, architect, aanvaardde het deel van de aangerekende materialen (onmogelijk alles te controleren zonder de boel af te breken), en aanvaardde voor de werktijden ongeveer de helft, samen een 500.000BEF of 12500 € .
Dat heb ik dan uiteindelijk geregeld.
Het heeft me dus veel gekost, maar toch lang niet wat hij als werktijden opgegeven had.
Bleek dat hij elke dag de camionette geladen heeft van 8u tot 9u15, om dan op de werf alle gerief en machines uit te laden, een koffie te nemen, en te werken tot de middagpauze. En dan omgekeerd vanaf 15u klaar maken om naar het magazijn te gaan, alles aangerekend tot 17u. Logisch dat het niet aanvaard werd door de expert.
Dus u kent een mogelijke uitweg. Succes !