In november 2018 hebben wij een woning gekocht waarbij de regenwaterpomp volgens de vorige eigenaars nooit gewerkt had. (installatie dateerde van 2013) We hebben toen contact op genomen met de originele aannemer die het systeem geplaatst had. Nu hebben zij deze werken in onderaanneming laten uit voeren.
We hebben deze onderaannemer aan gesproken, deze heeft 1 van zijn mensen langs laten komen. Deze heeft vast gesteld dat er fouten zaten in de aanvoerleiding vanuit de regenwaterput naar de regenwaterpomp en deze ook ineens hersteld. Echter als hij de pomp wou testen, merkte hij dat deze na 1x draaien direct in error sprong. Na een half uur bellen met de importeur van de regenwaterpomp kwam hij tot de vaststelling dat we iemand van de importeur moesten laten komen. Na contact met de importeur bleek dat zij enkel komen op vraag van de loodgieter.
Ik probeer nu al een aantal maanden de loodgieter zo ver te krijgen dat hij contact op neemt met de importeur om iemand langs te sturen. Echter zit dat nu vast bij het feit dat de loodgieter een document moet in vullen om zich als installateur te registreren bij de importeur. Laatste keer dat ik hem aan de lijn had, beloofde hij mij dat hij dat document aan het in vullen was en dat ik dat zeker dezelfde dag ging ontvangen. Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen en bij de importeur weten ze ondertussen ook nog van niets.
Aangezien het systeem nooit deftig is op geleverd, wat zijn mijn rechten? Kan er hier sprake zijn van een 10-jarige aansprakelijkheid wegens slechte installatie?