Hallo
We hebben begin dit jaar een huis gekocht en we hebben vrij snel vochtproblemen gehad aan de kant van het terras/tuin. Nu blijkt het terras te hoog geplaatst (boven de stootvoegen/waterkering).
Ik heb geprobeerd met de vorige eigenaars en de aannemer de bemiddelen, maar ze wijzen naar elkaar. De vorige eigenaars ontkennen dat ze vochtproblemen hadden en willen hier niets meer mee te maken hebben. De aannemer zegt dat hij volledig is ingedekt met zijn voorwaarden (de bestelbon), en dat de vorige eigenaars het terras zo hebben gevraagd.
Wie kan nu hiervoor verantwoordelijk gehouden worden? De vorige eigenaars en/of de aannemer? De akte is wel al 10 maanden geleden getekend, dus ik vraag me af of het nog nut heeft. De aannemer heeft de werken in 2016 gedaan dus die lijkt me wel nog aansprakelijk. Maar die zegt dat weer het nodige bewijs te hebben dat de eigenaars hebben afgetekend voor akkoord bij oplevering. We spreken toch al gauw van 5000+ Eur voor een nieuw terras met de gevolgschade daar bovenop.
Alvast bedankt
Nicolas