Wie heeft dit alles beslist? Waarom werd de klant niet verwittigd van deze veranderingen? Misschien omdat ervan wordt uitgegaan dat de klant sowieso zal betalenDit is hun omschrijving voor de extra kosten:
In der tijd werd er rekening gehouden met een plaatwerk. Dit is blijkbaar bij de opmeting van de poort veranderd naar een vast paneel wat uiteraard duurder uitkomt. Ook werden er 8 lm kokerprofielen voorzien wat we nooit in aanrekening brengen op de offerte daar dit pas bekeken en beslist kan worden bij definitieve opmeting.
In totaliteit komen we hier op een meerprijs van € 500 (afgerond naar beneden) excl btw.
Ze zijn langs gekomen, soms zelfs zonder verwittiging stonden ze voor mijn deur, gelukkig dat ik van thuis uit werk en dat ik hen kon ontvangen. Ik denk inderdaad dat ze die houding hebben dat ze denken: de klant zal wel betalen.Wie heeft dit alles beslist? Waarom werd de klant niet verwittigd van deze veranderingen? Misschien omdat ervan wordt uitgegaan dat de klant sowieso zal betalenDit is hun omschrijving voor de extra kosten:
In der tijd werd er rekening gehouden met een plaatwerk. Dit is blijkbaar bij de opmeting van de poort veranderd naar een vast paneel wat uiteraard duurder uitkomt. Ook werden er 8 lm kokerprofielen voorzien wat we nooit in aanrekening brengen op de offerte daar dit pas bekeken en beslist kan worden bij definitieve opmeting.
In totaliteit komen we hier op een meerprijs van € 500 (afgerond naar beneden) excl btw.
Als ik jou was zou ik met verontwaardiging reageren tegenover dit evident respectloze houding. Uiteraard zou ik ook de factuur betwisten een geen cent extra betalen.
Dank u wel voor de nuttige feedback en steun!Gewoon een aangetekende brief sturen waarin je uiteenzet waarom je niet akkoord gaat met die factuur. Vorder een herziene factuur met het correcte bedrag of een kredietnota. Als die vent volhardt in zijn pretentie mag jij het initiatief nemen om het “correcte deel” van de factuur te betalen, overeenkomstig met de offerte.
Wees gerust: een deurwaarder voor de deur krijg je pas te zien als die aannemer naar de rechter stapt, de zaak wint en jij uiteindelijk aarzelt te betalen. De kans dat hij je überhaupt gaat dagvaarden, schat ik op 0,0x%.
Dank u ! Echt bedankt voor de steun en alle informatie ! Gelukkig dat zo'n forum bestaat en dat er mensen gelijk u er zijn die ons, de onwetenden, wijzen op hun rechten.Perfect!
Je hoeft er verder niets aan te voegen, want de aannemer is al wel in bezit van die documenten. Als je wilt mag je er zeker naar verwijzen in je brief, bv. naar de mails waar je om uitleg over die meerkosten had gevraagd. Schrijf ook dat je nu een correcte factuur verwacht, nl. met de prijs die jullie hadden afgesproken.
Er staat niets gemeld van werken in regie of iets met aanwijzing dat extra kosten nadien aangerekend kunnen worden.Toch ook eens nakijken OF er iets staat van werken in regie de de offerte van aannemer....
is het een offerte en nu factuur voor alles ( ramen deur EN poort)?
Hebt u alleen contact (offerte) gehad met die algemene aannemer en geen offerte voor de poort alleen?
En er keihard aan toevoegen dat er wat u betreft, ook helemaal geen meerkosten gemaakt zijn, aangezien enkel geplaatst / uitgevoerd is wat er per offerte overeengekomen is, en reeds vooraf betaald werd ...
Ik wens dus uw factuur te betwisten om volgende redenen
• Deze meerkosten nergens vermeld staan en ik hiervan niet op de hoogte ben gesteld geweest alvorens deze kosten gemaakt werden.