In augustus 2019 bestelde ik nieuwe ramen.
Ik betaalde hiervoor onmiddellijk een voorschot van 30%,
De beloofde levertermijn bedroeg 2 a 3 maanden
De oorspronkelijke afgesproken plaatsingstermijn was eind oktober 2019
De plaatsing ging niet door en werd telkens met 1 maand verlengd om “capaciteitsredenen”.
Uiteindelijk ging de firma eind februari faiet, en mijn ramen werden nooit geplaatst.
De zaakvoerder start direct een nieuw bedrijf op en neemt de materiële activa van het faiete bedrijf over.
Dit betekent dat de ramen nu in het bezit zijn van de nieuwe firma.
1) wat zijn mijn mogelijkheden om enige aansprak te maken op de ramen die intussen toch in voorraad zijn? Of heb ik helemaal geen rechten hieromtrent?
Wat is een verstandige en zinvolle actie die ik hier best kan aannemen?
2) als de ramen toch nog niet in voorraad zouden zijn, dan betekent dit dat de zaakvoerder mijn voorschot heeft geïncasseerd maar helemaal geen ramen heeft (laten) vervaardigen. Is dit dan fraude?
Kan ik dan hiertegen iets beginnen?
Dank bij voorbaat