vocht in woning..wie aansprakelijk? zelf voor kosten opdraai

crockie
Topic Starter

vocht in woning..wie aansprakelijk? zelf voor kosten opdraai

#1 , 20 mar 2009 19:25

Ik heb drie jaar geleden een woning gekocht. De woning was nieuw gebouwd, op 1 muur na.
Deze was blijven staan, daar het eerst om een verbouwing zou gaan, maarom de één of andere reden ( instabiliteitsprobleem) was de woning afgebroken en als nieuwbouw opgetrokken, op 1 muur na.
Ik kocht de woning in 2005 als eerst bewoner, dus kocht ik onder BTW stelsel. De verkoper (immobilienkantoorà verzekerde me dat de oude muur volledig gerenoveerd was. Nu woon ik er ongeveer drie jaar, en komt de verf van de muur langs de binnenkant. Het vocht verspreidt zich en tast nu ook al nieuwe muur aan. Kan ik de aannemer (in dit geval ook verkoper van de woning) hiervoor aansprakelijk stellen? Volgens velen zit er geen waterkering in de oude muur.
Geldt hier ook de tienjarige aansprakelijkheid?
Wat doe ik best? Welke stappen ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Van Deurle

#2 , 21 mei 2009 10:50

Niet de aannemer, niet de verkoper, maar de architect is hiervoor de volle aansprakelijke.

Bartie

#3 , 21 mei 2009 11:02

Schrijf de verkoper en de architect aan met de precieze omschrijving van wat er aan het gebeuren is en meld hen dat indien ze niet reageren binnen de maand, dat verdere stappen zullen worden genomen. (Stuur dit aangetekend met antwoordkaart).

De discussie wie voor hoeveel % aansprakelijk is voor dit probleem, zal uiteindelijk het discussiepunt zijn voor een evt. rechtbank.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mei 2009 18:55

gebruik eventueel ook uw rechtsbijstandsverzekering

Terug naar “Aanneming”