We zijn aan het bouwen met een firma die sleutel op de deur garandeerd. Bij een van de eerste vergaderingen werd ons een firma voorgesteld waarmee zij samenwerken voor wat betreft werfkast. Wij hebben dit document ondertekend waarin vermeld stond dat zij allerlei aanvragen zouden doen voor elec, gas en riolering . Ook huur werfkast en keuring van deze kast zat in de prijs. Dit voor een 270€. Hier stond ook op vermeld graafwerken niet inbegrepen.
Er is dan door deze firma met mezelf wat e-mailverkeer geweest met de vraag of ze ook tv kabel en dergelijke moesten voorzien. Ik vraag op een gegeven moment wat we nog moeten doen voor de kabels te kunnen leggen en waar en wanneer ik de gleuven moet voorzien. Ik krijg dan antwoord dat men dit zelf al had gegraven die morgen. We hebben hier nooit achter gevraagd want waren van plan dit zelf te graven. Wij krijgen enkele dagen later het factuur en moeten meer dan 1500€ betalen waarvan 1/3 voor graafwerken.
Ik heb dat aangetekend schrijven gedaan met de melding dat ik dit niet heb gevraagd, noch enige offerte hierover heb gekregen en dus ook niet goedgekeurd en dat dus ook op het ondertekend document duidelijk stond dat graafwerken niet inbegrepen waren. We hebben dan factuurbedrag verminderd met bedrag van graafwerken en huur graafmachine en dit betaald.
Nu dreigt deze firma ermee om indien we openstaande bedrag niet betalen voor vrijdag ze de werfkast onklaar zullen maken en alle kosten verbonden hiermee op ons zullen verhalen. Kan dit zomaar, welke zijn onze rechten? Wat kunnen we doen of wat moeten we nu doen?
Of is betalen enige optie? Firma sleutel op de deur heeft dit mee bedisseld met firma van werfkasten en heeft ook in hun contract met ons staan dat we 1500€ per dag moeten betalen als hun mensen niet kunnen verder werken...
Metselwerken zijn deze week gedaan en daarom hebben zij ondrlong afgesproken om de werfkast onklaar te maken na deze Metswerken.