Aannemer rekent te veel aan bij factuur

jef999
Topic Starter

Aannemer rekent te veel aan bij factuur

#1 , 11 feb 2015 22:47

Ik heb een bestek laten maken voor het herstellen van een plafond en een muur in de traphal, van een opbrengsthuis.
De totaalprijs in het bestek bedraagt +/- € 2600,- (excl btw).
De tijd die nodig is voor de herstelling is bevestigd in een email, en bedraagt 2 dagen voor het plafond, 3 à 4 dagen voor de herschilderingen.

Volgens het bestek zou de muur in de traphal, die door waterinfiltratie was aangetast door een schimmel, dienen afgekapt te worden, herpleisterd, glasvlies erover en herschilderd. Ik heb de aannemer verteld dat dit uiteindelijk niet nodig zou zijn, gezien ik de schimmel heb weggekregen en het pleisterwerk nog intact was en enkel diende herschilderd te worden.
Ik heb de aannemer gevraagd of hij met deze werken in mindering (+/- € 540,-) zou brengen bij de factuur, waarmee hij akkoord ging (telefonisch).

Ik heb de aannemer ook telefonisch gevraagd de hele traphal te herschilderen: een makkelijk werk, dat ik vroeger zélf alleen in 1 dag deed, het is ook niet zo'n hele grote traphal... Het zou volgens hem niet zo'n héle grote meerkost zijn, ik baseerde me ook op de prijs die hij aanrekende voor het herschilderen van de beschadigde muur en schatte dit op +/- € 1800,-.

De werken worden uitgevoerd, volgens planning, en zijn goed uitgevoerd.
Tot ik de factuur krijg: deze bedraagt meer dan het dubbele van de prijs in het bestek: +/- € 5750,- (excl btw).
Volgens mijn schatting zou ik ongeveer moeten betalen: € 2600 - 540 + 1800 = € 3860,- ...
Een verschil van ongeveer € 1890,-

Het bestek en de factuur zijn vrijwel identiek, behalve de prijzen: in het bestek is elke post vermeld met een prijs, in de factuur staat dezelfde omschrijving als in het bestek, maar bevat slechts 1 prijs, de totaalprijs.

Kan ik zulke factuur betwisten, en hoe doe ik dat ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef999
Topic Starter

#2 , 17 feb 2015 09:26

Kan iemand mij een zinnig antwoord geven over wat ik wel of niet kan doen aub ?

Vandebos

#3 , 17 feb 2015 09:46

U heeft geen enkel bewijs van de telefonische afspraken?

Aannemer zal claimen dat extra werken in regie werden uitgevoerd.

Reclame

jef999
Topic Starter

#4 , 18 feb 2015 10:26

Ik heb hem een aangetekend schrijven gestuurd, waarin ik de factuur betwist en om welke redenen.

jef999
Topic Starter

#5 , 21 feb 2015 09:06

Ik neem aan dat de aannemer binnen een zekere termijn moet reageren op mijn aangetekend schrijven?

KnottyGirl

#6 , 21 feb 2015 11:51

Hallo Jef, kunnen we het op dezelfde aannemer hebben? Vanwaar bent u?

jef999
Topic Starter

#7 , 21 feb 2015 18:57

@KnottyGirl: Heb uw topic bekeken... denk niet dat we het over dezelfde hebben hoor...

jef999
Topic Starter

#9 , 24 feb 2015 19:08

Ik neem aan dat de aannemer binnen een zekere termijn moet reageren op mijn aangetekend schrijven?

ddanck
Contacteer: Website

#10 , 25 feb 2015 12:59

Als hij niet reageert dient u alleszins aan te halen dat uw opmerkingen door de handelaar in kwestie niet tijdig werden weerlegd.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

jef999
Topic Starter

#11 , 26 feb 2015 08:25

Ik heb tot hiertoe dus nog niets betaald... Heb hem op 13 februari aangetekend schrijven gestuurd, waarin ik de factuur betwist met de redenen etc... en gevraagd een creditnota te maken en een herziene factuur te bezorgen...

jef999
Topic Starter

#12 , 17 mar 2015 08:58

Het is nu vrijwel een maand geleden dat ik een aangetekend schrijven stuurde naar de aannemer, maar die heeft nog niets laten horen...

ddanck
Contacteer: Website

#13 , 17 mar 2015 14:57

Goed zo
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

jef999
Topic Starter

#14 , 19 mar 2015 14:29

De aannemer heeft een creditnota gemaakt van de eerste factuur en een herziene factuur gestuurd, zoals ik gevraagd had...
Toch een verschil van +/- € 1500.

Terug naar “Aanneming”