Ze mogen dat argumenteren, ik heb de firma uitgenodigd en zij hebben metingen gedaan. Wat bedoel je met 'geen deel uitmaakte van het origineel ontwerp'? Elke muur heeft een waterkering he. Anders gaat hij kapot, en word je ziek.Het hangt er vanaf of dat herstellen in de ruime zin van het woord geinterpreteerd mag worden. Je brengt immers geen herstelling aan maar een verbetering door te injecteren. De buurman zou kunnen argumenteren dat de waterkerende laag voor die muur helemaal niet nodig was en ook geen deel uitmaakte van het origineel ontwerp. Je verliest natuurlijk niets door te proberen.
Lees de OP, ik heb hen vooraf op de hoogte gebracht. Dat doet er hier ook niet echt toe in feite.Voor dit soort zaken maak je best VOORAF goede afspraken. Erna zijn vijgen na Pasen.
Je gaat echt moeite moeten doen om een huis te vinden van voor de oorlog met een waterkerende laag. Het plaatsen van waterkerende lagen is ergens in de jaren vijftig opgekomen en pas courant toegepast in de jaren zestig. Vroeger gebruikte men andere technieken tegen vochtbestrijding. Ze lieten het vocht zitten in de muur en plaatste er lambrisering voor, de muren cementeren was ook een oplossing of tegels tot op een meter hoogte, enz. Het kan dus goed zijn dat uw buur één van de bovenstaande oplossingen heeft in zijn huis en op die manier geen last had van het vocht in de muren.Ze mogen dat argumenteren, ik heb de firma uitgenodigd en zij hebben metingen gedaan. Wat bedoel je met 'geen deel uitmaakte van het origineel ontwerp'? Elke muur heeft een waterkering he. Anders gaat hij kapot, en word je ziek.Het hangt er vanaf of dat herstellen in de ruime zin van het woord geinterpreteerd mag worden. Je brengt immers geen herstelling aan maar een verbetering door te injecteren. De buurman zou kunnen argumenteren dat de waterkerende laag voor die muur helemaal niet nodig was en ook geen deel uitmaakte van het origineel ontwerp. Je verliest natuurlijk niets door te proberen.
Tegen vocht lijkt injecteren of onderkappen mij nog altijd de enige deftige oplossing. Een voorzetwand bestrijdt de symptomen, niet de oorzaak.Wie zegt dat uw buren een probleem hebben. Zij kunnen dit evengoed oplossen door een geventileerde voorzetwand te plaatsen. Niet alle vochtproblemen moeten worden opgelost op uw manier.
U had afspraken moeten maken. U bent nu uit op wraak en niet uit op een oplossing. Volgens mij hebt u geen recht van spreken. Zelfs niet van in den beginne. Vocht valt niet onder de voorwaarden door u aangehaald tenzij deze direct de gezondheid aantasten of de structurele integriteit van de muur of gebouw. U kan dus niet zomaar uw eisen/wensen opleggen aan een ander