Schade door loodgieter, factuur betalen ?

Woh
Topic Starter

Schade door loodgieter, factuur betalen ?

#1 , 30 jul 2013 22:33

Een klusjesman komt in juli vorig jaar een nieuwe electricteitskabel trekken van de zekeringkast in de garage naar de boiler in de kelder. Hij deelt mij de kosten mondeling mee : een paar euro voor de kabel en een uurtje werk. Hij boort een proef gat in de muur en en in mijn achterliggende badkamer springen zes tegels van de muur. Ondertussen vraag ik hem een offerte voor wat herstel metselwerk en klussen in de tuin. Die offerte blijft uit. Op het moment dat ik hem meedeel dat
ik een ander bedrijf heb gevonden, stuurt hij mij zijn factuur van 300 €. Ik meld per mail dat hij blijkbaar de beschadigde tegels in mijn badkamer vergeten is. Sindsdien geen verdere reactie. Tot ik vandaag van een bemiddelingskantoor een brief in de bus krijg dat ik de factuur moet betalen met interest. Wat kan ik doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jul 2013 22:35

Hebt u hem in gebreke gesteld voor de schade?
Is dat aan uw verzekering doorgegeven de schade? en de verantwoordelijke?
Betwist hij de schade?

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 jul 2013 22:37

Betalen!!! Zonder de intrest.
Daarna kun u trachten te bewijzen dat de schade aan de betegeling te wijten is aan zijn onkunde en niet aan de slechte plaatsing van de tegels zelf.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

david04

#4 , 20 nov 2013 15:51

300 euro betalen omdat iemand een proefgat heeft geboord en wat tegels heeft kapot gedaan? Waarom?
Factuur aangetekend betwisten en enkel betalen wat overeengekomen was voor hetgeen effectief gepresteerd werd (uitvoerig beschrijven in je brief). En vragen naar vergoeding van de schade die hij aangericht heeft (ook de schade duidelijk omschrijven). Wat je teveel betaalt zie je nooit meer terug. Of je moet naar het vredegerecht willen stappen, met de bijhorende kosten, stress, ...

Terug naar “Aanneming”