Offerte ruwbouw!!!

steferic0
Topic Starter

Offerte ruwbouw!!!

#1 , 21 nov 2007 15:07

November 2006 heeft de aannemer ons een offerte gemaakt van 44029,59€ incl. BTW voor de ruwbouw, wij hebben (bouwheer) en de aannemer de offerte getekend.

De ruwbouw is ongeveer 85% af en de aannemer stuurt ons een voorschot faktuur gelijkvloers van 48400€ incl. BTW!

Dus kloopt er iets niet 48400 - 44029,59 = 4370,41€ meer dan de offerte en het is nog niet de eind faktuur!

Ik neem contact met de aannemer, en die aantwoord per mail: wat betrijft mijn faktuur is het totaal nog niet overschreden, want bij het opmaken van vorderingstaat heb ik gezien dat er in de offerte een typ fout staat bij de gewelven, er zijn niet 12.78m² gewelven maar wel 127.8m² vandaar het verschil dat jullie moeten betalen.

Wel moet ik nog bij zeggen, er is ook nog een aannemingsovereenkomst getekend en daar staat ook op: de vernoemdeprijsofferte is opgemaakt volgens het systeem van vermoedelijke hoeveelheden, zodat min- en meerwerken aan eenheidsprijzen zullen worden herrekend.

Kan hij ons verplichten die te betalen?
Hij heeft een fout gemaakt toch, er is niet spraake van moeten meer gebruiken van de materialen, maar hij geeft wel toe, dat er een typ fout is, als ze de offerte hebben gemaakt!!!!
Wij hebben toch die offerte getekend voor 44029,59€ en niet voor 48400€ en erna meer, want de werken zijn nog niet af!!!!

Danku,

Stef en Eric

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
steferic0
Topic Starter

#2 , 27 nov 2007 13:45

Gisteren avond zijn we akkord gekommen met de aannemer,
Hij zal 2000 euro zonder btw aftrekken van de factuur, hij betaald ons een nieuwe brievenbus (hij heeft er tegen gebootst met zijn wagen) van 200 euro en geeft ons nog 2 paletten facade steenen!

We hebben beide water bij de wijn gedaan, zullen we maar zeggen!!!
We hopen nu dat het een goede beslinsing is!!!

Reclame

Terug naar “Aanneming”