renovatie badkamer

mulan
Topic Starter

renovatie badkamer

#1 , 19 aug 2012 19:43

Op 19/08/2012 18:17, mulan schreef:
> Beste,Word ik genaaid door een beginnend aannemer van sanitair ?Ik wilde een badkamer deels van een wc ,hall en slaapkamer ruimte.Deze man werk nu reeds 6 dagen met 5 a 7 uur werk , komt nog bij 1 uur heen en terug erbij( 25 km rijden) daar kan ik inkomen.Maar telkens rekent hij 1 uur of 1.50h erbij om zijn gerief te halen die hij nodig heeft!( gaan shoppen noemt hij dit.De 1ste dag heeft hij na 5 uur werken 1 uur rijden , 3 uren erbij gerekend op het wachten van een gewone verfdeur (kassement werd eraan bevestigd zei hij) , dus ik heb 9 uren betaald! Trouwens die deur kon hij nog niet ophangen daar er nog geen vloer gelegd was en is . Verder heeft hij niet volgens het plan de werken uitgevoerd( getekend door een verkoper sanitair) nl. de totaal nieuwe badkamer groter maken met inneming 0.60m van de hall.Dus feitelijk was de aanschaf van de deur niet nodig. Verder heeft hij mijn laminaat van de grote slaapkamer uitgebroken ,gescheurd, terwijl hij wist dat ik deze kleur niet meer kan krijgen. Komt nog bij dat ik de helft van zijn uren zo heb betaald , maar de goederen daar heb ik 21% op betaald (op bestelbon) , hij zal natuurlijk een factuur op zijn naam laten maken en 15% in zijn zak steken, ik heb recht op 6%.Ik vind dit schandalig daar zij al % op de goederen hebben.Na 6 dagen werken en shoppen is er rondom gyproc geplaatst en kijk ik nog steeds op de wc buizen op de grond. Mulan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 19 aug 2012 20:45

Wat staat er juist in de offerte? Die stukken die hij gaat bijhalen, staan die er in? Bent u akkoord gegaan met de aanpassing? Heeft u foto's van de schade in de slaapkamer? Waren de werken daar nodig?

mulan
Topic Starter

#3 , 20 aug 2012 08:32

Er is geen offerte gemaakt geweest, voor die vergroting van 0.60m was hij begonnen met afkappen (muurtje van 1 baksteen waar de deur aanhangt)die was verwerkt in de eigenlijk muur.
Hij zag dit en ging erover nadenken hoe dit weg te nemen, 's anderdaags was ik er ff niet en had hij al een kader gemaakt voor de gyproc op dezelfde plaats. Ik zei dat was niet de bedoeling van het plan! Hij kijkt mij verbaasd aan ( blijkbaar was hij dit vergeten) waarop hij zei 'ik wil het terug afbreken!
Ik heb dan gezegd 'laat maar' , eerst afbreken opbouwen, afbreken en terug opbouwen ..kom nou.Die stukken staan op een bestelbon( op zijn naam) met 21% aangerekend.
Vrijdag 8 zakken rijnzand gekocht en 2 zakken cement , tja zei hij.... ze hadden geen cement meer!!
Voor die laminaat enz moet hij zijn verzekering maar aanspreken hé.

Reclame

Oude Belg

#4 , 20 aug 2012 10:28

Op 19/08/2012 18:17, mulan schreef:
Beste,Word ik genaaid door een beginnend aannemer van sanitair ?

Ik heb eerder de indruk dat u met een amateur te doen hebt, die er geen idee van heeft waar hij mee bezig is. U echter ook : iemand aan een opdracht laten beginnen zonder offerte? Dat meen je toch niet... Hij breekt een muur af, realiseert zich dan waarschijnlijk dat hij te maken gaat krijgen met klussen die hij niet aankan (vloer en plafond in orde maken), en zet de muur dan weer neer op dezelfde plaats : lekker gemakkelijk en probleem (op wat schade na) opgelost. Verder "shoppen", geklooi met uren, geklooi met bestelbonnen en BTW, .... Mijn advies : meteen stoppen met die handel tot er een duidelijke offerte is, en een duidelijke planning : wat is wanneer afgewerkt? Alleen betalen wat daadwerkelijk klaar is.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mulan
Topic Starter

#5 , 20 aug 2012 12:09

Inderdaad Oude Belg je hebt volledig gelijk, ik had offertes laten maken door andere aannemers, maar deze persoon zei dat het beter was om per uur te werken .
Aan Turaki: Heb uiteraard van alles fotos gemaakt . De werken waren in de slaapkamer nodig ( was een hele grote kamer) daar heb ik 2.5 meter laten van af nemen voor de badkamer.
Hij moest gewoon de laminaat netjes afgeslepen hebben. Heb ik ook gezegd!
Wat die 3 uren wachten op de deur betreft (kassement er aan doen) , heb dit gevraagd aan een hout groothandel om de hoek ...naar het schijnt is dit een kwestie van enkele minuten.

mulan
Topic Starter

#6 , 23 aug 2012 10:25

Heb deze persoon doen stoppen met werken!! Hij mag niet meer terug komen ! Heeft verder nog fouten gemaakt met de vloer . Uiteraard zit ik nu met een onafgewerkte badkamer.
Tot wie moet ik nu mij wenden om te laten zien dat ik in mijn recht ben ,want dit gepruts moet hersteld worden en facturen betaal ik niet?
Moet ik een aanklacht indienen bij de politie of ????
Mulan

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 aug 2012 10:32

Politie niet bevoegd is geen strafzaak. U zal deurwaarder moeten inschakelen.
U hebt nl een contractuele verbintenis en dat is burgerlijk recht.

Justiceseeker

#8 , 23 aug 2012 11:43

Heb deze persoon doen stoppen met werken!! Hij mag niet meer terug komen ! Heeft verder nog fouten gemaakt met de vloer . Uiteraard zit ik nu met een onafgewerkte badkamer.
Tot wie moet ik nu mij wenden om te laten zien dat ik in mijn recht ben ,want dit gepruts moet hersteld worden en facturen betaal ik niet?
Moet ik een aanklacht indienen bij de politie of ????
Mulan
U heeft zich natuurlijk flink laten beetnemen. U heeft eveneens héél onvoorzichtig deze werken laten uitvoeren met alle gevolgen... en U betaalt nù het gelag.

U schrijft: “ Heb deze persoon doen stoppen met werken!! Hij mag niet meer terug komen!!” maar heeft U bewijzen dat hij bezig is geweest? Zonder schriftelijke offerte (alles mondeling?) en zonder getuigen (géén familie) of foto's met een duidelijk erkenbaar gezicht en een tegenpartij waarschijnlijk sluwer dan Uzelf die zijn factuur misschien niet doorstuurt, zal het U zeer moeilijk zijn te bewijzen, en verder zou U nog een klacht aan de broek kunnen krijgen voor zwartwerk... . Een deurwaarder (wat?) laten vaststellen als U geen bekende tegenpartij heeft?

Pas als tegenpartij een factuur stuurt die U best dan onmiddellijk betwist via AS heeft U dan bewijzen om duidelijk te stellen en maakt U uw dossier verder op (foto's, kopie AS, enz.) en kan U overwegen naar de rechtbank te stappen. U staat wel voor een moeilijke taak met mogelijks gerechtelijk expertise (kostelijk, niet altijd efficiënt, en vrij lange procedure alhoewel verbeterd sinds 2007).

Gouden raad: NOOIT werken laten uitvoeren zonder gedetailleerde offerte. Niet voor niets in de bouwsector VOL cowboys... met een zeer hoog percentage aan falingen.

Justiceseeker

mulan
Topic Starter

#9 , 23 aug 2012 13:11

Justiceseeker , ik heb facturen ,ik heb fotos gemaakt van bestelwagen in mijn tuin , en fotos van begin tot einde zijn werken, alsook een vriend van mijn zoon heeft hem hier zien werken.
Wat is AS ? Aub beetje uitleg hierover.
Alvast bedankt
Mulan

Moraelin

#10 , 23 aug 2012 13:56

Aangetekend schrijven. In uw plaats zou ik de fakturen niet betalen en inderdaad via AS hem in gebreke stellen. Zal ervan afhangen hoe zeer de tegenpartij zich weert. Mss best gewoon een tussensom overeenkomen met wat hij "gepresteerd heeft" dat je er gewoon vanaf bent.
Wat betreft de verdere afwerking zal u moeten proberen een echte vakman op de kop te tikken, die kan dat dan verder afwerken en zoveel mogelijk oplappen. Zal per uur mss wat duurder uitkomen maar je zal in de helft van de tijd en veel beter resultaat hebben.

mulan
Topic Starter

#11 , 23 aug 2012 14:45

Moraelin , oei natuurlijk maar dat aangetekend schrijven ging ik sowieso doen , hij is een zelfstandige en per uur vroeg hij 35 € dus zo goedkoop was hij niet.
Groetjes en bedankt aan allen
Mulan

Justiceseeker

#12 , 25 aug 2012 10:47

Moraelin , oei natuurlijk maar dat aangetekend schrijven ging ik sowieso doen , hij is een zelfstandige en per uur vroeg hij 35 € dus zo goedkoop was hij niet.
Groetjes en bedankt aan allen
Mulan
Als U >gedetailleerde*< facturen bezit, zal U best onmiddellijk aangetekend ingebreke stellen en aanmanen de werken binnen X dagen te komen herstellen en U dreigt naar de rechter te stappen de vraag te stellen een bedrijf aan te stellen de gebreken op zijn conto te laten uitvoeren.

Best via raadsman inleiden.

Justiceseeker.

* duidelijke omschrijving van de uitgevoerde werken zoniet zoals in mijn vorig bericht = mogelijks expertise. Zijn de werken lager dan 1860€ kan U de "Vrederechter" "afstapping" ter plaatse voorstellen vooraleer een gerechtelijke expertise bevolen wordt.

PS. Als U een rechtsbijstandverzekering heeft, controleer of deze dekking geeft en contacteer dan uw makelaar/verzekeraar.

Terug naar “Aanneming”