Enkele jaren geleden lieten wij een terras aanleggen. We hadden bedenkingen bij het moment van aanleg (het had geregend, de beton was dus nat, het ging nog vriezen) maar de man verzekerde ons dat het allemaal geen probleem zou zijn.
Ondertussen is er 1 tegel losgekomen en horen we (als we erop lopen) dat verschillende tegels losliggen.
Nu spraken we dus de aannemer hierop aan, maar het bedrijf is ondertussen overgenomen en de nieuwe eigenaar legt zelfs gewoon de hoorn neer als we bellen. Op een mail werd niet gereageerd.
We willen dus eigenlijk dat ze het terras opnieuw komen leggen vooraleer er tegels gaan stukgaan en loskomen , want dan moeten er ook nog eens nieuwe tegels gelegd worden. Nu zullen die tegels herbruikt kunnen worden veronderstel ik, dus het lijkt me ook voor hen goedkoper om het nu te komen herstellen ipv te wachten tot alle tegels stukgaan ?
Mijn vraag dus :
wat kunnen wij eisen ?
Is er voor een aanleg van een terras een standaard garantieperiode ?
Ik zou het asap een aangetekende brief willen sturen (aangezien ze op mail ook niet reageren) maar dan zou ik graag eerst weten wat we juist kunnen verlangen-eisen.
Alvast bedankt voor alle info !