schrijnwerker laat niet meer van zich horen

wdl
Topic Starter

schrijnwerker laat niet meer van zich horen

#1 , 30 jan 2012 10:02

Ik heb een schrijnwerker een voorschot betaald (760 eurootjes) om een trap te plaatsen. Die trap zou midden december geplaatst worden, maar helaas ben ik zo dom geweest om een bestelbon zonder datum te ondertekenen.
De trap is dus nog steeds niet geplaatst, en deze persoon neemt zijn telefoon niet op. Ik beschik enkel over een GSM nummer (het nummer vermeld op zijn website behoort iemand anders toe), en de GSM staat gewoon altijd uit. Op voice berichten komt ook geen antwoord. En op emails ook niet.

Nu heb ik wat opzoekingswerk verricht ivm deze firma, en op papier ziet die er eigenlijk niet zo gezond uit. Ik heb dus schrik dat ik hier te maken heb met een firma die over de kop aan het gaan is.

Nu mijn vragen:
-Daar er geen oplever datum op de bestelbon staat... kan ik dan wel eisen stellen wat betreft de oplever termijn?
-Welke stappen dien ik te ondernemen om deze firma ofwel tot actie aan te sporen, ofwel mijn voorschot terug te krijgen? Ik neem aan een aangetekend schrijven om hen in gebreke te stellen, maar op basis waarvan? Er staat immers geen datum op de bestelbon.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2012 10:28

Misschien eens proberen persoonlijk aan zijn voordeur te gaan aanbellen. (in de veronderstelling dat je wel zijn adres hebt :mrgreen: )

ganapathi tantra

#3 , 30 jan 2012 17:54

Een aannemer van welk vakgebied ook dient te leveren en plaatsen binnen een redelijke termijn. Algemeen wordt aangenomen dat de redelijkheid is overschreden na 5/6/7 maanden. De ene rechter hanteert 5 de andere 7 Armoe troef dus. Blijkbaar zijn ze bij justitie niet in staat daar een objectieve regel op te plakken zoals zoveel zaken.
Stuur nu een aangetekende brief met een einddatum + 1 maand. Duidelijk vermelden dat het gaat om een ingebreke stelling. Indien er niks komt
kan je er onderuit maar dat wil nog niet zeggen dat je ook je centen terug hebt of zal krijgen. Ik vermoed dat dit laatste nu reeds ijdele hoop is gezien
je weinig tot geen communicatie het of krijgt.

Nu ja ik neem ook geen gsm meer op overdag want anders kom je tegenwoordig nergens aan toe. Er is een beetje teveel communicatie naar mijn zien gaande van echt belangrijke zaken tot de kleur van de vijzen die we gebruiken. Antwoorden doe ik s'avonds want als het echt dringend is laat je dat als klant wel weten. Bij wie het altijd dringend is tja :D :D die heeft e rna een tijd ook van hé :wink: :wink: :D :D
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jan 2012 17:57

Heb je zijn ondernemingsnummer?
kan je op de kruispuntbank eens opzoeken ...
eens je op de firma staat ...(eenmanszaak , bvba...)
onderaan links de mogelijkheid om staatsblad en NBB te raadplegen.
Bij NBB moet je wel eerst zorgen dat Cookie wordt aangenomen.

TamieL

#5 , 08 mar 2012 12:08

ik heb ongeveer dezelfde situatie. Ik had een aannemer gevonden om mijn renovatieproject te doen. Om toch nog van een groene lening te kunnen genieten, heeft hij een bestelbon opgemaakt voor de "groene" zaken zodat ik mijn lening nog voor eind 2011 kon afsluiten. Ik heb hem reeds 50% voorschot betaald. Sinds begin januari tracht ik met hem een afspraak te maken om de rest van de offerte voor de verbouwing te krijgen en bespreken. Tot op heden heeft hij elke afspraak afgebeld met excuses als te druk, iets tussengekomen, ... Elke keer belooft hij mij te bellen om opnieuw af te spreken. De laatste keer was 4 weken geleden. We stonden vertrekkensklaar en hij belde alweer af. Sindsdien hoor ik hem niet meer. Ik heb hem nagetrokken samen met mijn architecte alvorens te betalen en alles was in orde.

Nu gaan we kijken om hem in gebreke te stellen zodat ik mijn voorschot kan terugkrijgen.

Terug naar “Aanneming”