en dat is nu net het verschil dat jullie niet willen zien.
Zoals ik zei: dat de consument op deze manier dan maar verder doet men snijdt er alleen mee in eigen vingers.
Vele ondernemers van welk slag ook maken u graag een gratis offerte onder een normaal gesternte.
Maar als je op zoek bent naar een document om voor te leggen aan je verzekering zal men in de toekomst met als maar moeilijker krijgen om zo'n
document in handen te krijgen. Want velen gebruiken dat document om geld te incasseren en daarna niks van zich te laten horen. Dus zelf worden vergoed
maar diegene die hen daar bij heeft geholpen gaan ze even lekker in de zeik nemen. En dan verwacht de consument dat hij altijd , ten allen tijde en voor alles
respect verdient of zomaar krijgt.
Maar daar gaat het helemaal niet om!
Aannemer biedt gratis offerte aan, en vraagt achteraf toch geld, en dat is de kern van de zaak.
Dat dit deze aannemer ertoe zal brengen om geen gratis offertes meer te maken, kan ik ook volgen, maar hoe dit u brengt tot een instorting van de markt voor schadebestekken? Deze aannemer zal gewoon het principe gaan toepassen, zoals zoveel collega's al doen: prijs van offerte in mindering bij uitvoering.
Wat dit trouwens met respect te maken heeft? Zaken zijn zaken, en wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten, zowel consument als aannemer.
Ik vind trouwens nog steeds geen (juridisch) argument terug in uw betoog waaruit blijkt dat TS wel moet betalen, alleen uw betoog over het bedriegen van de altijd eerlijke kleine aannemer die toch zo hard zijn best doet om net niet failliet te gaan, wat in de hand wordt gewerkt door de altijd malafide consument. Dit wordt een beetje vermoeiend en repetitief.