verschil offerte/bestek

ganapathi tantra
Berichten: 1340

Re: verschil offerte/bestek

#31 , 14 dec 2011 19:35

Bij de grote merken, en bij mijn garage ook, weet je op voorhand dat je moet betalen voor een bestek/offerte, als je tenminste de moeite om de AV te lezen.[/b]Als je daarentegen reclame maakt voor een gratis offerte, moet je achteraf niet afkomen met een bijkomende kost.

Ik blijf erbij, op het moment dat TS ingaat op dit aanbod, is er een (mondeling) contract. Aannemer kan dit niet meer wijzigen, dus bij plaatsbezoek dit even melden, heeft totaal geen waarde. Eenzijdig de voorwaarden aanpassen kan niet meer op dat punt.

dus als je gaat kijken naar een nieuwe wagen en die beste garagist maakt u een offerte voor een nieuwe wagen en stuurt je een paar dagen later een ook een rekening van 100 € dan ga je die zonde rmorren ook betalen ? laat mij niet achen hééé efkes serieus blijven.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#32 , 14 dec 2011 19:45

en dat is nu net het verschil dat jullie niet willen zien.
Zoals ik zei: dat de consument op deze manier dan maar verder doet men snijdt er alleen mee in eigen vingers.
Vele ondernemers van welk slag ook maken u graag een gratis offerte onder een normaal gesternte.
Maar als je op zoek bent naar een document om voor te leggen aan je verzekering zal men in de toekomst met als maar moeilijker krijgen om zo'n
document in handen te krijgen. Want velen gebruiken dat document om geld te incasseren en daarna niks van zich te laten horen. Dus zelf worden vergoed
maar diegene die hen daar bij heeft geholpen gaan ze even lekker in de zeik nemen. En dan verwacht de consument dat hij altijd , ten allen tijde en voor alles
respect verdient of zomaar krijgt.
Maar daar gaat het helemaal niet om!
Aannemer biedt gratis offerte aan, en vraagt achteraf toch geld, en dat is de kern van de zaak.

Dat dit deze aannemer ertoe zal brengen om geen gratis offertes meer te maken, kan ik ook volgen, maar hoe dit u brengt tot een instorting van de markt voor schadebestekken? Deze aannemer zal gewoon het principe gaan toepassen, zoals zoveel collega's al doen: prijs van offerte in mindering bij uitvoering.
Wat dit trouwens met respect te maken heeft? Zaken zijn zaken, en wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten, zowel consument als aannemer.

Ik vind trouwens nog steeds geen (juridisch) argument terug in uw betoog waaruit blijkt dat TS wel moet betalen, alleen uw betoog over het bedriegen van de altijd eerlijke kleine aannemer die toch zo hard zijn best doet om net niet failliet te gaan, wat in de hand wordt gewerkt door de altijd malafide consument. Dit wordt een beetje vermoeiend en repetitief.

Turaki
Berichten: 6870

#33 , 14 dec 2011 19:48

Bij de grote merken, en bij mijn garage ook, weet je op voorhand dat je moet betalen voor een bestek/offerte, als je tenminste de moeite om de AV te lezen.[/b]Als je daarentegen reclame maakt voor een gratis offerte, moet je achteraf niet afkomen met een bijkomende kost.

Ik blijf erbij, op het moment dat TS ingaat op dit aanbod, is er een (mondeling) contract. Aannemer kan dit niet meer wijzigen, dus bij plaatsbezoek dit even melden, heeft totaal geen waarde. Eenzijdig de voorwaarden aanpassen kan niet meer op dat punt.

dus als je gaat kijken naar een nieuwe wagen en die beste garagist maakt u een offerte voor een nieuwe wagen en stuurt je een paar dagen later een ook een rekening van 100 € dan ga je die zonde rmorren ook betalen ? laat mij niet achen hééé efkes serieus blijven.
Als die garagist op voorhand heeft duidelijk gemaakt dat dit zoveel gaat kosten wel, ja. Natuurlijk ga ik bij die garagist dan geen offerte voor een nieuwe wagen vragen, daar zijn buurman mij op 5 minuten 3 voorstellen kan voorleggen, zonder enige kost.
En volgende keer graag een realistisch voorbeeld?

Bij een herstelling daarentegen betaal ik wel voor mijn bestek, dit hangt uit, en wordt mij uitgelegd. En dit wordt van mijn eindfactuur afgetrokken, dus uiteindelijk is het meer een voorschot.

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#34 , 14 dec 2011 21:27

yeah right !!! :roll: :roll:
case closed voor mij dan toch. het is water naar de zee dragen
toedeloe
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Lanox
Berichten: 3741
Juridisch actief: Nee

#35 , 15 dec 2011 09:00

en dat is nu net het verschil dat jullie niet willen zien.
Zoals ik zei: dat de consument op deze manier dan maar verder doet men snijdt er alleen mee in eigen vingers.
Vele ondernemers van welk slag ook maken u graag een gratis offerte onder een normaal gesternte.
Maar als je op zoek bent naar een document om voor te leggen aan je verzekering zal men in de toekomst met als maar moeilijker krijgen om zo'n
document in handen te krijgen. Want velen gebruiken dat document om geld te incasseren en daarna niks van zich te laten horen. Dus zelf worden vergoed
maar diegene die hen daar bij heeft geholpen gaan ze even lekker in de zeik nemen. En dan verwacht de consument dat hij altijd , ten allen tijde en voor alles
respect verdient of zomaar krijgt.
En hopla, we draaien de boel voor de verandering nog maar eens om. De aannemer maakt reclame en dient volgens de wet te doen wat hij in zijn reclame belooft. Als hij zich daarbij in zijn vel snijdt, dan moet hij zijn reclame aanpassen, maar dan is hij uiteraard minder "sexy" dan zijn concurrenten.

Terug naar “Aanneming”