#2 , 14 sep 2011 19:48
u hebt een overeenkomst getekend met een bedrijf (= rechtspersoon). Eén van de bediendes zit nu in de gevangenis. De bediende is een natuurlijk persoon.
U hebt eigenlijk geen enkel argument om de getekende overeenkomst te verbreken want het bedrijf in kwestie heeft niks misdaan. Er is alleen de bediende
van een bedrijf die iets misdaan heeft.
Het is niet omdat één van mijn werknemers iets mispeutert dat één van mijn klanten een overeenkomst kan opzeggen hé. Die werknemer heeft niks te zien
met mijn klanten hij werkt voor mij. Als die wat mispeutert dan is dat tussen hem en mij.
Verander eens van scenario. Stel dat een werknemer iets mispeutert maar bij u thuis. Moet ik dan tegen u zeggen los het maar op met die werknemer in
kwestie ? Nope don't think so. U gaat tegen mij zeggen dat ik dat maar moet regelen.
Chain of command is in uw zaak wel heel erg belangrijk en spijtig genoeg is dat nadelig voor u.
Maar wat heeft het feit dat u een studie overeenkomst heeft met XXX en een stoute werknemer bediend enu te zien met het veranderen van aannemer.
Dat zijn toch ook weeral 2 verschillende zaken of niet soms.
U hebt toch wel een verhaal dat met haken en ogen aan elkaar hangt hoor graag verduidelijking
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent