xx

ganapathi tantra
Topic Starter

xx

#1 , 12 sep 2011 21:36

aannemer die op een plan meet om een afmeting te bepalen ? nie goe bezig
klant die meent zichte kunnen verdedigen door te zeggen: op plan gemeten ? ook nie goe bezig.

Op dat vlak zijn jullie allebei in fout. Alleen maten tellen op tekening geen metingen met latjes of dergelijke.

mbt de isolatie: er bestaan idd geen normen. De platen konden ook worden afgekleefd met een tape ipv 8 cm te
plaatsen of onder de platen een luchtdichtscherm. Maar dan nog is dit niet nodig. Als de platen tand en groef waren
waar zit dan het probleem. Waar u over spreekt is tendele een luchtdichte woning met een neiging naar LEW maar zo
te zien aan de plaatsingsmethode van uw schrijnwerk is er geen sprake van een LEW.
PS als een de vlakheid van gspoten PUR gezien die niet werd geschuurd. Ik denk erger dan op de foto's hoor

Hmmm ik heb er mijn gedacht van. Dit kon anders opgelost zijn. Maja dat zullen nu vijgen na pasen zijn
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fré

#2 , 12 sep 2011 22:28

ik verduidelijk even: het betreft de vlakheid van de ondergrond waar de platen op liggen, dit naar stabiliteit toe, niet de vlakheid van de isolatie zelf dewelke geen probleem is. Wat betreft die maten van die deur: in de bouw doen ze dat blijkbaar anders hadden we die vraag om afmetingen wel gekregen, vind ik ook triestig, had ik het maar zelf getekend... In de industrie meten we nooit op een plan, dit is taboe.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2011 10:24

In de bouw doen ze dat ook niet. Ofwel volgt met de maataanduiding op het plan, ofwel meet men terplaatse.
Er wordt NIET gemeten op het plan.
Er is een gezegde dat een metsersoog een afwijking heeft van 2 cm is.
:lol:

Reclame

ganapathi tantra
Topic Starter

#4 , 13 sep 2011 18:20

mijn excuses aan de moderator ik heb dit bericht verkeerd geplaatst moet eigenlijk bij de topic ivm de vloerisolatie gezet worden
Misschien kan dat vooralsnog gebeuren

ganapathi tantra
Topic Starter

#5 , 13 sep 2011 18:25

ik verduidelijk even: het betreft de vlakheid van de ondergrond waar de platen op liggen, dit naar stabiliteit toe, niet de vlakheid van de isolatie zelf dewelke geen probleem is. Wat betreft die maten van die deur: in de bouw doen ze dat blijkbaar anders hadden we die vraag om afmetingen wel gekregen, vind ik ook triestig, had ik het maar zelf getekend... In de industrie meten we nooit op een plan, dit is taboe.
Trouwens één en ander is wel afhankelijk van de communicatie.
Ik wil een deur van 1000 mm wil zeggen dat de kader 1000 mm buitenkant gemeten is en alsdus zal de opening gemiddeld een 10 cm kleiner zijn.
Ik wil een deurvleugel/vrije doorgang van 1000 mm die krijgt dan een deur van +/- 1100 mm.
Details details details en niks aan het toeval over laten. Zowel aannemers als bouwheren laten voorwat dat betreft veel te veel eindjes los hangen.
Want als een aannemer zegt dat de deur duizend zal zijn en u weet van uzelf dat dit echt wel belangrijk is dan is het toch ook aan de bouwheer om te
zeggen of te vragen: die duizend meneer wat is dat dan want ik.........

ganapathi tantra
Topic Starter

#6 , 13 sep 2011 18:29

ps t'kan ook een vrouw zijn natuurlijk (pfew sebie tkrijg ik hier wat dolle mina's tegen mij)

Fré

#7 , 15 sep 2011 13:20

In de bouw doen ze dat ook niet. Ofwel volgt met de maataanduiding op het plan, ofwel meet men terplaatse.
Er wordt NIET gemeten op het plan.
Er is een gezegde dat een metsersoog een afwijking heeft van 2 cm is.
:lol:
Dat is duidelijk en lijkt mij inderdaad correct. Maar als er geen maataanduiding blijkt te staan, wat gebeurt er dan? Maken ze dan maar iets dat er een beetje op trekt? Normaalgezien neemt men dan contact op zou ik denken. Het is allemaal beetje een grijze zone, maar het geeft een algemene indruk van de slordigheid waarmee men tewerk lijkt te gaan ...

ganapathi tantra
Topic Starter

#8 , 16 sep 2011 19:10

Mja maar de bouwfirma in kwestie zal dan waarschijnlijk weer argumenteren dat u dat ook kon gedaan hebben als dat zo belangrijk was
Zie mijn eerdere uitéénzetting. Dat neemt evenwel niet weg dat zij daarom van alle verantwoordelijkheid worden ontslagen.
Meestal wordt na opmeting een orderbevestiging gestuurd met afmetingen/glassoort/draairichtingen etc. Dat moet u dan tekenen voor
goedkeuring. En dat moment is idd cruciaal zowel voor u als voor de uitvoerder.

Fré

#9 , 16 sep 2011 20:34

Mja maar de bouwfirma in kwestie zal dan waarschijnlijk weer argumenteren dat u dat ook kon gedaan hebben als dat zo belangrijk was
Zie mijn eerdere uitéénzetting. Dat neemt evenwel niet weg dat zij daarom van alle verantwoordelijkheid worden ontslagen.
Meestal wordt na opmeting een orderbevestiging gestuurd met afmetingen/glassoort/draairichtingen etc. Dat moet u dan tekenen voor
goedkeuring. En dat moment is idd cruciaal zowel voor u als voor de uitvoerder.
Inderdaad, dit is een mogelijk tegenargument. Maar ik als klant, en niet als architect of tekenaar vraag enkel wat ik wil aan de architect, zij tekenen dat en ik zie dat dit op tekening zo is, maar ik corrigeer de technische details er niet van.
Eerlijk gezegd had ik het wel aangepast mocht ik er bij nagedacht hebben dat er geen afmeting op stond, maar er waren zoveel zaken die ik op plan gecorrigeerd heb, je kent het ... Temeer als ik zie dat er toch regelmatig gemeten wordt, weliswaar zonder dat ik dat goed vind, stel je zo'n dingen al iets minder in vraag.

En die offerte van de ramen/deuren, daar stonden ook geen afmetingen bij de voordeur, deze bestond uit een gescand A4tje met schematische aanduidingen van glastypes en uitvoeringen.

ganapathi tantra
Topic Starter

#10 , 16 sep 2011 23:43

ik kan je alleen maar gelijk geven alleen ben ik op één punt het niet met je eens en dat betreft de architect. Je kan je als bouwheer niet altijd gaan
verschuilen achter de archi als je diezelfde archi geen totale kontrole geeft.
Maar dat is al een topic op zichzelf en laten we daar aub niet aan beginnen :lol: :lol: Want op dit forum gaat het er meestal zeer gemanierd aan toe in tegenstelling tot andere waar men niet eens een probleem heeft om een archi te vervangen door de meest ongure scheldwoorden.

Terug naar “Aanneming”