gevelrenovatie

nicky.aris
Topic Starter

gevelrenovatie

#1 , 23 aug 2011 14:58

woon op technisch verdiep(9°) aan zee,heb terras van 25 m2.Bestuur van eigenaars en de syndicus besluiten gevelrenovatie te doen,Na 3 vergaderingen was de meerderheid akkoord met voorstellen:alles wordt bij iedereen vernieuwd dwz:gevelplaten,terrasvloer,zijschermen,en nieuwe balustrade volledig in glas.Na deze mededeling werd ik apart geroepen....ik kreeg een geschilderde voorgevel,géén terrasvloer,en géén glazen balustrade !!!Waarom?omdat de gevel groter was dan de andere,en idem voor de oude terrasvloer in silex tegels...en omdat de terrasvloer in silextegels bleef, kon er geen glas in verankerd worden.....inderdaad mijn oude balustrade (met tralies) waggelde ook als er stevige wind stond
Protest van mij ,door de oppervlakte van mijn terras betaalde ik méér dan alle anderen,en kreeg in verhouding niets.Ik zocht de architect-ingenieur op en die zei dat met 11m betonbalken te plaatsen op de boorden ,een glazen balustrade perfect zou verankerd zijn.....maar de syndic en 2 bestuursleden weigerden deze oplossing.
In het contract stond dat de werken begonnen éérste week januari 2010, en alles zou klaar zijn tegen derde week van juni 2010.
Mijn appartement was verhuurd van 1 juli tot eind sept. bij een verhuuragence.
Het over en weer discussiëren,en vergaderen met architect-ingenieur en de syndic duurde 2 maanden. Onder druk van nog een bijgeroepen ingenieur,en de arch.ing. van de bouwfirma werd er besloten dat er glas mocht geplaatst worden maar NIET in de silextegels (=onveilig)
Bij iedereen was de gevel ,terrassen en panelen,klaar voor het vakantieseizoen!......behalve bij mij,het beton was te laat besteld en het glas ook,en de stellingen aan de gevel waren al weggenomen!
De syndicus heeft opdracht gegeven om einde mei mijn balustrade weg te nemen,en tegen half juni lagen er betonnen boorden;maar de huurders kwamen
vanaf 1 juli !Ik heb geeist dat het terras moest VEILIG zijn tegen einde juni.Ik mocht op mijn 2 oren slapen zei de syndicus,ze gingen de balustrade terugplaatsen tot einde september.Ik was erbij toen de firma bezig was met het terug zetten van de balustrade,maar vertrok dan ook voor 1 week vakantie.
Ik kreeg 2 dagen later in mijn hotel het slechte nieuws van de verhuuragence.....De huurder van 1 juli leunde over de boord om naar zee te kijken,an viel samen met de leuning op de bovenplaat van de geburen onder mij.......gelukkig dat die plaat er was !!!!!!!
RESULTATEN TOT VANDAAG:ik werd beschuldigd van onveilig app te verhuren,en de advokaat vroeg nog een schadevergoeding voor winstderving van de agence,die direct met de brandweer het terras liet sluiten,en alle verhuringen annuleerde.
De garage hield ze "te huur",werd 3 x verhuurd,maar ik kreeg géén cent hiervoor als een soort"winsdervingvergoeding"
Ik ben ziek geweest van al die miserie......WIE is nu de schuldige?Wie moet ik dagvaarden of zo?
NICKY

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding